سرگرمی هایی جهت تقویت مغز: 6 فعالیت برای کودکان نوپا و پیش دبستانی قسمت اول

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-02-31 دیدگاه: 0 بازدید: 203

سرگرمی هایی جهت تقویت مغز: 6 فعالیت برای کودکان نوپا و پیش دبستانی قسمت اول

طبق نظرگای گران لوند، مشاور آموزشی و نویسنده بازی های مناسب در جهت پیشرفت مغز کودک: نوپایان بهترین یادگیری را از طریق بازی کسب می کنند. گای گران لوند کودکان را در جهت پیشرفت به سطوح بالاتر هدایت می کند این بدان معنا نیست که شما نیاز به خرید اسباب بازی های گران قیمت و یا اسباب بازی های تاثیرگذار دارید. در اینجا شش فعالیت سرگرم کننده که البته در جهت سازندگی مغز تاثیر گذار هستند را به شما پیشنهاد می دهیم، هر چند فرزند شما نیازی نیست که بداند.!

بلوک ها

احتمالا بلوک ها از قدیمی ترین اسباب بازی ها در جهان هستند. آنها به پیشرفت آزمایشات کمک می کنند – توانایی این را دارند که به یک فرضیه شکل بدهند. (اگر این بلوک بزرگ را روی بلوک کوچک قرار دهید چه اتفاقی می افتد؟)، آن را امتحان کنید (او را راهنمایی کنید!)، و یک ساختار بلوکی جدید را بسازید (نگه داشتن بلوک بزرگ در بالای بلوک کوچک باعث سقوط می شود). اسباب بازی هایی مانند آجره ها، مکعب های رنگی.

گران لوند می گوید: این نوع آزمایش ها پایه تفکر علمی است. بلوک ها همچنین باعث هدایت پیشرفت زبان می شوند. کتی هیرش پازک می گوید: (بازی کردن با بلوک ها کمک می کند تا بچه ها کلماتی مانند بالا، پایین، بیش از، زیر، در داخل و خارج را یاد بگیرند). این روان شناس که از همراهان انیشتین بوده می گوید انشتین هیچ وقت از فلش کارت استفاده نمی کرده. کودکان ما واقعا چگونه می آموزند؟ و چرا آنها نیاز به این دارند که بیشتر بازی کنند و کمتر چیزی را حفظ کنند؟

راهنمایی به والدین: با استفاده از بلوک ها چالش های مختلفی از اشکال، وزن و رنگ ها برای کودکانتان بوجود آورید.

شن و آب

یک سطل آب، یک حوضه شن و چند فنجان و قاشق چای می تواند کودک شما را برای ساعت ها هیپنوتیزم کند - و در کل، او مفاهیمی مانند حجم و بافت، مایعات و جامدات یاد می گیرد. به علاوه، او را درگیر می کند، به طوری که او را مصر به پیشرفت می کند، به طوری که او با آرامش به این واقعیت می پردازد که آبی را که درون سوراخ ریخته ناپدید می شود.

راهنمایی به والدین:مرتب از کودکانتان سئوال بپرسید و او را درگیر کنید. ( چرا چوب هایی را که به صورت عمودی درون شن و ماسه فرو کرده هنوز ایستاده اند؟ ) شن بازی سطلی از بازی هایی است که کودک دانا به شما پیشنهاد می دهد.

پیروی کردن و رهبری کردن را معکوس کنید

این فعالیت اجازه می دهد فرزند شما خودش احساس مسئولیت کند، او می خواهد در مدت ده دقیقه یک برگ را در یک گودال بکشاند؟ مشکلی نیست. حفاری سوراخ با چوب؟ او را متوقف نکنید. شما می توانید این کار را با هم در پارک، زمین بازی، و یا حتی حیاط خلوت خود انجام دهید.

طبق تحقیقات هیرش پاتک، کودکان هنگامی که از آنها پیروی می کنیم، کلمات بیشتری را یاد می گیرند نسبت به زمانی که آنها ما را دنبال می کنند. به علاوه، تمام این توجه متمرکز به این معنی است که کودک شما زمانی که وقت خود را با شما صرف می کند و دنیای فیزیکی اطرافش را در آرامش، خودش یاد می گیرد.

ادامه دارد...

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا