اسباب بازی مناسب برای نورسیده ها و نوزادان

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-11-16 دیدگاه: 0 بازدید: 265

چه مدل اسباب بازی برای نورسیده ها و نوزادان مناسب است؟

در ماه های اول قبل از اینکه کودک یاد بگیرد اشیا را به چنگ بیاورد و یا بشیند، از دیدن اشیا و یا شنیدن صدا خوشش می آید. نگاه های اولش خیلی دقیق نخواهد بود و فقط بر روی اشیایی که اندازه ی آن ها بین 8 تا 15 اینچ است تمرکز می کند.و در ماه اول فقط می تواند اشیاء دراندازه 12 اینچ را ببیند. فقط می تواند صورت انسان ها را ببیند و در یک ماهگی می تواند شما را بشناسد، اما او از تصویرهای بزرگ هم لذت می برد.

طرح های پر کنتراست و رنگ های روشن او را می فریبد، به این دلیل که دیدن آن ها برای او آسان است. او در این زمان از شنیدن و گوش کردن به موسیقی ملایم لذت می برد.(متن لالایی های مورد علاقه ی خود را پیدا کنید). اشیایی که به آرامی حرکت می کنند و صدای ملایمی دارند از اشیایی که ثابت و ساکت هستند برای او جالب ترند.

اسباب بازی های دستی: نزدیک بینی او باعث می شود که از هر چه در میدان دید اطرافش باشد که حرکت می کنند لذت ببرد. او قادر نیست برای مدتی اشیاء را در دستش نگه دارد، اما او تمایلش را به نگهداشتن هر اشیایی که دوست دارد نشان می دهد.

موسیقی: موسیقی یکی از بهترین روش ها در آرام کردن و سرگرم کردن طفل شماست. انواع مختلفی را از موسیقی برای کودک بگذارید.(البته آهنگ های خشن و ناهنجار اصلاً مناسب نیستند) و ببینید که او چگونه عکس العمل نشان می دهد.در مقاله های بعدی راجع به تاثیر موسیقی بر روی نوزاد بیشتر توضیح خواهیم داد.

آویز موزیکال : آویز موزیکال می تواند بعد جدیدی به افق دید زندگی کودک بدهد. به دنبال طرح های پر کنتراست و رنگی آویز موزیکال برای کودک خود باشید. بسیاری از نورسیده ها آویز موزیکال را که موسیقی پخش می کند، دوست دارند. به منظور امنیت این اسباب بازی را از دسترس کودکان دور کنید. آویزهای موزیکال خطر آفرین هستند، بنابراین اصلاً آن ها را وصل و یا آویزان به تخت خواب بچه نکنید، می توانیدآن را از سقف جایی که در خط دید کودک است آویزان کنید.

از تولد تا سه ماهگی

آینه های غیر قابل شکستن: با وجود آنکه آن ها در این سن متوجه نمی شوند که آنچه را که در آینه می بینند خودشان هستند، اما عکس العمل آن ها دیدنی است. و در سه ماهگی کودک با خودش ارتباط برقرار می کند و زمانی که تصویر خود را در آینه می بیند لبخند می زند. به دنبال نصب کردن آینه ای در نزدیکی میز تعویض پوشک کودک باشید و یا در زمانی که او را در آغوش می گیرید در مقابل آینه بایستید.

کتاب هایی از جنس نرم با رنگ های کنتراست بالا: کتاب های نرم دکور شده فقط برای نوزادان طراحی شده اند. در کنار نوزادتان لم بدهید و در حالی که برایش بلند می خوانید و صفحه ها را ورق می زنید او می تواند صفحات را ببیند. این کار در این سن خیلی نتیجه بخش است. برای اطلاعات بیشتر کتاب های پیشنهاد شده ی ما را ببینید.

اسباب بازی های حسگر داراسباب بازی که می خواند و می چرخد می تواند برای مدت ها برای نوزاد جذاب باشد. صدای غیر مترقبه می تواند برای کودک اخطار دهنده باشد که بداند چه چیزی در دستش است.

جوراب و یا دستکش موش: یک عروسک موشی کوچک را به مچ یا قوزک پای کودک آویزان کنید. و یا اینکه جوراب هایی با طرح موش به پایاش کنید تا مدت زمانی که پایش است سرگرم آن شود و با صداهایی که از خودش در می آورد تجربه کسب کند.

زنگ های بادی: نوزادان آهنگ های ملایم را دوست دارند بنابراین تعدادی از این زنگ های بادی را در جاهایی که کودک می بیند و می شنود و حرکت می کند را بگذارید. اگر که زنگ در نزدیکی تخت خواب کودک باشد، کودک شما چند دقیقه قبل از اینکه به خواب برود به دیدن آن عادت می کند. برای دقایقی او را بالا نگه دارید تا او خودش صدای زنگ ها را بشنود.

 

دیدگاه خود را بنویسید

بالا