تاثیر موسیقی بر روی نوزادان

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-11-18 دیدگاه: 0 بازدید: 242

اگر کودکان به موسیقی گوش بدهند، آیا سودی به آن ها می رسد؟

قطعا،به این فکر کنید که چگونه موسیقی بر شما تأثیر می گذارد-چگونه یک آهنگ خوش باعث می شود احساس کسلی و افسردگی در شما از بین برود؟ موسیقی ملایم به شما کمک می کند خوب خوابید. برای کودک شما هم همین طور است.

ثابت شده است که لالایی خواندن برای نوزادان باعث تسکین دادن به آن ها می شود، می توانید این مسئله را از هر مادری که درست ساعت 2 بامداد برای خواباندن کودکش لالایی خوانده است بپرسید. ریچم هام کوچارسکی، پدر الکس، که در میشگان ساکن بودند، می گوید: "من به یاد دارم که چگونه پسرم را در تختش یواش یواش به این طرف و آن طرف تکان می دادم و لالایی می خواندم." " و وقتی که برایش موسیقی نمی گذاشتیم باید با او می جنگیدیم تا به خواب برود"

گاهی اوقات موسیقی بخشی از درمان نوزادان نارس است، زیرا تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی به افزایش وزن کمک می کند. یک تحقیق نشان داده است که نوزادان 34 هفته ای که در دستگاه مصنوعی بودند و پستانک مصنوعی می خوردند با گوش کردن به لالایی دوران کمتری را در بیمارستان بستری بودند.

موسیقی نیز می تواند به شما سود برساند. این قدرت را دارد که روح شما را به پرواز در بیاورد ، اعصاب فرسوده ی شما را تسکین بخشد و شما را به رقص ببرد.

موسیقی می تواند به ارتباط داشتن شما با دیگران کمک کند. تصور کنید زمانی که با کودکان با آهنگی دوستداشتنی تاب می خورید چه احساس لذت بخشی را با هم به اشتراک می گذارید.آهنگ (تو آفتاب زندگی من هستی) از استیو واندر رو تجربه کنید. و یا چقدر آرامش بخش خواهد بود زمانی که برای کودکتان لالایی می خوانید مانند:لالالایی لالا لالایی

آیا موسیقی می تواند کودک مرا باهوش تر کند؟

هیئت منصفه هنوز راجع به این موضوع مطمئن نیست زیرا تحقیقات زیادی در دسترس نیست.بعضی از کارشناسان ادعا می کنند که یادگیری آلات موسیقی باعث می شود بچه ها در ریاضی دقیق تر باشند، اما این نتیجه گیری بر اساس تحقیقاتی است که بر روی کودکان بزرگتر، نه نوزادان و کودکان نوپا انجام شده است.با این حال، تحقیقات زیادی نشان می دهد که یادگیری موسیقی در سن نوجوانی عمیقا بر رشد مغز تاثیر می گذارد.

مطالعه ای که بر روی دانشجویان و کودکان 5 ساله انجام شده است، نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی لذت بخش باعث افزایش عملکرد در آزمون های شناختی و خلاقیت آن ها می شود.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که نوزادان می توانند تفاوت بین زمان مادری و زبان بیگانه را متوجه شوند. در 2 ماهگی، نوزادان می توانند ملودی های کوتاه را به یاد آورند.بعضی از کارشناسان می گویند که جنین هایی که در 35 هفتگی به دنیا می آیند می توانند تفاوت صدا ها را تشخیص دهند و صداهای مختلف را به یاد بیاورند.

دیدگاه خود را بنویسید

بالا