دستورالعمل های ایمنی آسانسور برای آموزش دادن به کودک

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-01-29 دیدگاه: 0 بازدید: 316

دستورالعمل های ایمنی آسانسور برای آموزش دادن به کودک

1-به دکمه های غیر ضروری دست نزید، و فقط در مکانی که باید بروید پیاده شوید.(کودکان علاقه ی زیادی به لمس کردن دکمه ی اخطار آسانسور دارند).

2-از دکمه های حسگر آسانسور فاصله بگیرید. دکمه های حسگر را به صورت واضح به کودک خود نشان دهید.

3- دکمه ی اخطار و گوشی تلفن را به آن ها نشان دهید و به آن ها بگوئید که چه مواقعی از این دکمه و تلفن استفاده کنند.

4-در مورد اینکه در مواقع ضروری تا رسیدن کمک آرامش خود را حفظ کنند با کودک خود صحبت کنید. مسئله ی خاصی نیست اگر یکم بترسند. اگر کودک کوچکتری همراه آن ها بود، از ان ها بخواهید اگر دوست دارند دست شما را بگیرند.

5- فاصله ی خود را با درب آسانسور حفظ کنید.

6- از هیچ چیز و هیچ جا بالا نروید. در آسانسور بالا و پائین نپرید.

7- از هیچ جا آویزان نشوید. کودکان کوچک دوست دارند که از ریل و یا نرده ی داخل آسانسور آویزان شوند. همیشه به آن ها گوشزد کنید که چرا ناامن است.

8-هر چیزی را در هر جایی با انگشت لمس نکنید.

9- انگشتان دست، وسایل و لباس خود را دور از درها نگه دارید. کودکان وسایلشان را بین درها قرار می دهند و یا خودشان بین درها قرار می گیرند تا آنها را از بستن زمانی که منتظر کسی هستند متوقف کنند. به آنها آموزش دهید که چرا این کار اشتباه است و چگونه ممکن است صدمه ببیند.

10- چه اطلاعاتی را در هنگام نیاز به کمک باید در تلفن بگویند. " در حال حاضر در کدام طبقه است، البته اگر می داند و یا آخرین شماره ای که بر روی نمایشگر دیده است چند بوده." " چه کسی همراه اوست، آیا او سالم است یا صدمه دیده؟ "

11- تلفن های ضروری و نام آن اورگان وشماره تلفن های خودتان را به کودک خود یاد بدهید. به ان ها بگوئید به هیچ وجه سعی نکنند خودشان، خودشان را نجات بدهند، باید منتظر رسیدن افراد متخصص بمانند.

12- از کودک خود بخواهید در هنگام گیر کردن در آسانسور کف آسانسور بشینند تا هنگام دوباره حرکت کردن تعادلشان بهم نخورد.

13- از کودک خود بخواهید وقتی منتظر آسانسور است و غریبه ای قصد سوار شدن دارد نباید سوار شود و اگر فرد غریبه تعارف کرد که کودک سوار شود باید بگوید منتظر مامان بابام هستم، وقتی آمدند با هم سوار می شویم. فقط همسایه هایی که می شناسید و شما به کودک خود معرفی کردید، امن هستند.

14- هنگامی که کودک به همراه پدر و مادرش و یا بزرگتر ها قصد سوار شدن به آسانسور را دارند، صبر کنند اول بزرگترها سوار شوند و بعد کودکان. اما، هنگام خارج شدن از آسانسور اول کودکان خارج شوند و بعد بزرگترها.

 

یکی دیگر از چیزهای مهم که باید به کودک خود یاد بدهید این است که زمانی که به خانه می رسد دست هایش را هر چه سریعتر بشوید. مردم عطسه می کنند، به نرده ها تکیه می دهند و دکمه ها را با دست های کثیف لمس می کنند. غذا خوردن با دست های کثیف و یا لمس کردن خودشان با دست های کثیف به راحتی باعث می شود که کودک بیمار شود. همیشه ازکودک خود بخواهید دست هایش را به محض رسیدن به خانه بشوید.

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا