رازهای پرورش کودکان باهوش: یادگیری زبان

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-05-06 دیدگاه: 0 بازدید: 171

رازهای پرورش کودکان باهوش: یادگیری زبان

فواید یادگیری زبان دوم

طبق نظر شورای آمریکایی در زمینه آموزش زبان های خارجی، بچه هائی که زبان دوم را می آموزند، بیشتر به برقراری ارتباط تمایل دارند، به راحتی نا امید نمی شوند و به دنبال روش های مختلف برای حل مشکلات هستند.

انگرید پوفاهی مشاور ومحقق زبان شناسی می گوید: (تحقیقات بسیاری وجود دارد که نشان می دهد کودکانی که زبان خارجی را یاد می گیرند، رشد چشمگیری در یادگیری مهارت های شناختی، خلاقیت، انگلیسی، ریاضی و علوم دارند.) ( آن ها همچنین مشکلات را راحتتر حل می کنند و می توانند از جنبه های مختلفی فکر کنند. زیرا آن ها در معرض دیدگاه های مختلف و زبان های مختلف قرار گرفته اند.)

انگرید می افزاید شما لازم نیست که به زبان دومتان کاملاً مسلط باشید تا قدرت مغزتان را ببینید. او می گوید: (حتی پس از مطالعه یک زبان خارجی برای مدت کوتاهی، می توانید مزایای آن را ببینید.)

چه کاری می توانید انجام دهید

چه به این امیدوار باشید که فرزند شما بخواهد به زبان دیگری مسلط باشد و یا فقط بخواهد با زبان دیگری آشنا شود، شما گزینه های زیادی دارید:

در یک کلاس زبان ثبت نامش کنید: ممکن است مدرسه ی کودکتان کلاس هایی را در طول مدرسه و یا بعد از آن را ارائه دهد. اگر نه، به دنبال برنامه های زبان دیگر مدارس، مراکز فرهنگی و یا خدمات شهری باشید.

با خانواده یاد بگیرید: اگر شما به زبان دیگری مسلط هستید، اغلب در خانه در کنار فرزند خود با آن زبان صحبت کنید. می توانید اقوام و بستگان خود را به انجام این کار تشویق کنید.

از یک اپلیکیشن استفاده کنید: تعداد اپلیکیشن هایی که می توانند به کودکان کلمه های انگلیسی و یا دیگر زبان ها را یاد بدهند زیاد است. به عنوان مثال، نرم افزار کرم خون آشام بسیار گرسنه ی کاترپیلار و دوستان اولین اپلیکیشن یادگیری کلمه اجازه می دهد تا انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی یا آلمانی را به عنوان یک زبان اولیه یا ثانوی انتخاب کنید.

یک برنامه ببینید: با همدیگر(شما و کودکتان) به روی یک نیمکت بنشینید و یک نمایش دوستانه ی دوزبانه ی مخصوص کودکان مانند: دورا اکسپلورر (اسپانیایی)، نایائو، کای لین (ماندارین) و سسیم خیابان (اسپانیایی) را ببینید. هنگامی که این نمایش به پایان رسید، یک مکالمه را شروع کنید تا کودکتان تشویق بشود از کلمات جدیدی که یاد گرفته است استفاده کند.

گوش بدهید و یاد بگیرید: موزیک پخش کنید، کتاب بخوانید، به کتاب های صوتی گوش دهید و برنامه ها و فیلم هایی را که به زبان دیگری است تماشا کنید. یک مسیر آشنا را با فرزند خود با ناوبری صوتی که به یک زبان دیگر آدرس را راهنمایی می کند، رانندگی کنید و ببینید آیا او می تواند جهت را درک کند.

با یکدیگر یاد بگیرید: اگر شما به زبانی که کودکتان در حال یاد گرفتن است مسلط نیستید،آن را خودتان با برنامه هایی مانند: دولینگو و یا روزتا استون یاد بگیرید. کلمه های جدید را با کودکتان تمرین کنید.

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا