سرگرمی هایی جهت تقویت مغز: 6 فعالیت برای کودکان نوپا و پیش دبستانی قسمت آخر

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-03-02 دیدگاه: 0 بازدید: 219

سرگرمی هایی جهت تقویت مغز: 6 فعالیت برای کودکان نوپا و پیش دبستانی قسمت آخر

راهنمایی به والدین: اجازه دهید فرزندتان رهبری کند وگاه و بی گاه از او سئوال بپرسید. (به سختی داری یک حفره ایجاد می کنی. چیزی پیدا کردی؟ )

لباس پوشیدن

بازی کردن با لباس، باعث تقویت قوه ی تخیل و خلاقیت می شود و ایجاد انگیزه می کند که برایی رشد کودک شما حیاتی است. گران لوند توضیح می دهد. (هنگامی که کودکان لباس می پوشند و به بیرون از خانه می روند، باعث می شود آنها کنترل بهتری از خودشان نشان بدهند)

راهنمایی به والدین: فرزندتان را تشویق کنید که دفعه ی بعدی که به محل بازی رفت، لباس هایی را که شما برایش انتخاب کرده اید بپوشد و ببینید که چگونه قوه ی تخلیش کاهش می یابد.

وانمود کردن به آشپزی

دست کم یک ظرف خالی و یک قاشق چوبی را به کودکتان بدهید و اجازه دهید او آشپزی کند. او می داند که دارد به آشپزی کردن وانمود می کند، اما نه تنها با این کار خود را سرگرم می کند، بلکه مهارت های پیشبرد سوادآموزی را نیز تقویت می کند. مانند تظاهر کردن. خواندن یک فعالیت جذاب است، که در آن اشکال حروف موجود در صفحه می تواند به چیزی تبدیل شود. به عنوان نمونه حروف ( م-الف-ش-ی-نون) می تواند چیزی باشد که در گاراژ است.

راهنمایی به والدین: اگر کودک شما در هنگام بازی غذای واقعی را بخوهد، و شما آماده نیست که در مورد یک ظرف غذا با او مقابله کنید، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. برای مثال اسفنج می تواند به عنوان یک ساندویچ استفاده شود و کارت های بازی می توانند جایگزین قطعات مرغ باشند. (توجه داشته باشید: از اجسام کوچک مانند لوبیا، که می تواند خطر ابتلا به نفوذ را برای یک خردسال ایجاد کند، اجتناب کنید. (سعی کنید بدانید که در هنگام بازی از چه غذاهایی باید اجتناب شود.) می توانید برای انجام این کار از اسباب بازی  ست کابینت  sylvanian families استفاده کنید

 

قایم موشک

هیرش پازک می گوید: این بازی از قدیمی ترین بازی های سرگرم کننده است که مهارت مسیریابی، نقشه برداری و فضایی را تقویت می کند. جوینده باید طرح منظره زمین بازی (یا خانه خود) را تصور کند، یک فرضیه درباره مکان های مختلف که ممکن است وجود داشته باشد تصور می کنند. چگونگی رسیدن به آن را شکل می دهد، سپس نقشه ذهنی جدیدی را نسبت به محل جدیدش ایجاد می کند، و دوباره حرکت می کند . چه کسی می دانست که قایم موشک بازی پیچیده ایست؟ می توانید برای تقویت مهارت های گفته شده در این بخش از بازی فکری قایم موشک، کتاب قایم باشک 100 تایی، جلد 7 مجموعه کتاب مگسی ویززز و سرمگس با نام پیدات کردم سرمگس را تهیه کنید.

راهنمایی به والدین: برای یک کودک نو پا که کاملا ایده ی پنهان شدن را نمی فهمد، سعی کنید یک شی را پنهان کنید. همان طور که تماشا می کند یک فنجان سوپ خوری یا یک عروسک حیوان را زیر بالش قرار دهید و سپس از او بخواهید آن را پیدا کند. او از این که مکان ها و پیش بینی کردن ها را یاد می گیرد، افتخار خواهد کرد و شگفت زده خواهد شد.

قسمت اول این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا