نه استراتژی برای دفاع کردن از خود در هنگام مواجه شدن با قلدری قسمت اول

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-03-07 دیدگاه: 0 بازدید: 195

نه استراتژی برای دفاع کردن از خود در هنگام مواجه شدن با قلدری قسمت اول

آیا می دانستید که اگر فرزند شما در هنگام مواجه شدن با قلدری اماده نباشد و یا از محیط اطرافش بی اطلاع باشد، بیشتر احتمال دارد که خودش مورد هدف قرار گیرد؟ هیچ کس نمی خواهد فرزند خود را در هنگام قلدری بی دفاع ببیند، اما اگر فرزندانتان را از قبل آماده نکنید، مطمئناً بی دفاع خواهند بود. قبل از اینکه این اتفاق بیافتد با بچه ها صحبت کنید. در مورد اهمیت این که از محیط نزاع و قلدری اجتناب کنند، چگونه در اتوبوس ایمنی خود را حفظ کنند و چگونه در مقابل قلدرها ایستادگی کنند، صحبت کنید.

همچنین او را با برخی از تکنیک های دفاع از خود تجهیز کنید

اکثر مردم هنگامی که به دفاع از خود فکر می کنند، فکر می کنند که باید مقابله به مثل کنند. اما بخش بزرگی از دفاع از خود هیچ ارتباطی با ضربه زدن یا کتک زدن به شخص دیگری ندارد. این شامل آگاهی از محیط اطراف، گوش دادن به ذهن ، قبل از بروز مشکل محل را ترک کردن، استفاده کردن از صدای با اعتماد به نفس و قوی و خود را با اعتماد به نفس نشان دادن است. در اینجا نه استراتژی که بچه ها می توانند برای دفاع از خود در مقابل قلدر های مدرسه استفاده کنند به شما آموزش می دهیم.

استفاده از زبان بدن با اعتماد به نفس

یکی از بهترین راه های جلوگیری از قلدری این است که اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما دارای عزت نفس سالم و اعتماد به نفس هستند. داشتن اعتماد به نفس شامل داشتن ژست خوب، راه رفتن با هدف و برقراری تماس چشم با افراد اطراف آن است. در مقابل، اگر بچه ها خمیده راه بروند و چشم خود را برگردانند، این باعث می شود آنها را ضعیف نشان دهد و به آسانی مورد هدف قرار می گیرند. با این روشها روی فرزندانتان کار کنید. و به آنها یادآوری کنید که حتی زمانی که احساس اعتماد به نفس نکنند، مانند رفتن به یک اتاق نشیمن شلوغ برای اولین بار، آنها بایدمانند دیگران قدم بردارند. می توانید برای اطلاع بیشتر در این زمینه از کتاب اعتماد به نفس و حرمت نفس استفاده کنید.

در جمع گروه باشید

قلدرها کمتر تمایل دارند که کسی را که در گروهی از دوستانش قرار دارد مورد هدف قرار بدهند. اطمینان حاصل کنید که فرزند شما می داند که بهتر است در مکان هایی در گروه دوستان باشد، به ویژه در مدرسه آن هم در نقاطی که قلدرها هستند. اگر فرزند شما گروهی از دوستان نداشته باشد، با او کار کنید تا دوستان خود را پیدا کند. دوستی یک عامل محافظ در برابر قلدری است.

حتی یک دوست نزدیک می تواند جلوی برخورد قلدرها را بگیرد.

به خودتان اعتماد داشته باشید.

به کودکان خود آموزش دهید تا به محیط اطرافشان آگاه باشند. از آن ها بخواهید تلفن های همراه خود را از خود دور نگه دارند و به اطرافشان نگاه کنید. آیا گروهی از پسرهای خشنی که بد نگاه می کنند در آن اطراف وجود دارد؟ آیا یک ماشین عجیب در ایستگاه اتوبوس وجود دارد؟ در مورد مردی که در پشت مک دونالد دیده می شود، حرکتی را مشاهده می کنید؟ آیا احساس دلشوره دارید؟ آگاهی از آنچه که در اطراف آنها اتفاق می افتد و اعتماد به غرایزی که دارند، نه تنها به محافظت از کودکان خود در برابر قلدری کمک می کند، بلکه یک مهارت مهم زندگی است. آگاهی از آنچه که در اطراف ان ها اتفاق می افتد می تواند به آنها کمک کند که مورد حمله و یا ضرب و شتم قرار نگیرند. کلید های پرورش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان راهنمای خوبی در این زمینه است.

قسمت دوم این مقاله

قسمت آخر این مقاله

ادامه دارد...

ترجمه شده در کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا