نه استراتژی برای دفاع کردن از خود در هنگام مواجه شدن با قلدری قسمت دوم

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-03-09 دیدگاه: 0 بازدید: 243

نه  استراتژی برای دفاع کردن از خود در هنگام مواجه شدن با قلدری قسمت دوم

 روی پرواز تمرکز کنید، نه دعوا

بارها پیش آمده که کودکان نمی توانند مسیر درست را تشخیص بدهند واشتباهات خود را سر و سامان بدهند، آن ها فقط باید از محل دعوا دور بشوند. اطمینان حاصل کنید که کودکتان بداند به دلیل ضعیف بودن محل را ترک نکرده. در عوض، به آنها یادآوری کنید که دور شدن از دعوایی که رو به بالا گرفتن است نشانه ی شجاعت است. به کودکان خود تاکید کنید قبل از این که دعوا از کنترل خارج شود( بالا بگیرد) محل را ترک کنند. زمانی که یک وضعیت در حال تبدیل به بدتر شدن است را شناسایی کنید دور شدن یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از موقعیت قلدری است.

از صدای قوی و محکم استفاده کنید

اگر فرزند شما خود را در یک وضعیت بالقوه قلدری دید، گاهی اوقات با استفاده از یک صدای با اعتماد به نفس و ادعا کننده می تواند موقعیت دعوا را پراکنده کند. اکثر اوقات، قلدرها به دنبال هدف شان هستند، و یک صدای با اعتماد به نفس و قوی ممکن است باعث شود قلدرها متفرق شوند. از کودکانتان بخواهید در خانه با صدای بلند و قوی صحبت کنند. سپس، زمانی که آنها در یک وضعیت دشوار قرار می گیرند، به طور طبیعی می توانند با صدای قوی و محکم صحبت کنند.

گاهی اوقات بچه ها در موقعیتی قرار می گیرند که در آن نمی توانند بلافاصله دور شوند. شاید مسیرشان مسدود شده باشد یا احساس کنند که دور شدن کار امنی نیست.

در این مورد، آنها هنوز هم باید به دنبال خروج باشند و زمانی که فرصت خودش را نشان داد، از آن استفاده کنند. به آنها یادآوری کنید که این نشانه ای از ضعف برای دور شدن از یک قلدر نیست. در واقع، شجاعت و قدرت را می گیرد. همچنین آنها را امن نگه می دارد. کلید های تربیت و رفتار با پسرها مرجع خوبی برای بالا بردن اعتماد به نفس در پسرها می شود.

توجهات را جذب کنید.

اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان بدانند که سر و صدا ایجاد کردن در مقابل تهدیدات و یا ضربه های قلدرها امری کاملاً پذیرفته است. آنها نه تنها باید از صدای قوی استفاده کنند، بلکه می توانند فریاد بزنند، جیغ بکشند یا گریه کنند. ایده این است که با جذب کردن توجهات زیاد دیگران در موقعیت دعوا قلدرها را از خود دور کنید.(به ویژه سعی کنید توجه بزرگترها و یا معلمان را جلب کنید). این تاکتیک می تواند برای کودکی که توسط غریبه ای مورد حمله قرار می گیرد و یا ربوده می شود جواب دهد. آرام و مطیع بودن هرگز یک ایده خوبی نیست.

ادامه دارد...

قسمت اول این مقاله

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا