نه راه برای پرورش کودک شما بدون تعصبات جنسیتی قسمت اول

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-02-01 دیدگاه: 0 بازدید: 449

9 راه برای پرورش کودک شما بدون تعصبات جنسیتی

قسمت اول

کریسی بابیک

باور این اعتقاد سخت است که حتی در جامعه ی باز امروز که در آن مردم احساس آزادی بیشتری نسبت به خود دارند، ما هنوز با نوعی کلیشه های جنسیتی که 50 سال پیش شایع بوده است بمباران عقاید شده ایم. صورتی برای دختران است، آبی برای پسران است. به نظر می رسد که عروسک ها ساخته شده اند که دخترهای کوچک با ان ها بازی کنند و کامیون ها و ژست های اکشن برای؟ درست حدس زدید، پسران.

هیچ گاه اجازه ندهید که پسر بچه های کوچک با پوشیدن کفش های پاشنه بلند مادرشان بازی کنند، و یا یک دختر با دقت زیاد به فوتبال نگاه کند و اشتیاق این را داشته باشد که جزئی از تیم فوتبال باشد. آن هم به این دلیل که این چیزها مناسب جنسیت ان ها نیست. درسته؟

خیر، اشتباست. اما شما از قبل می دانستید، نمی دانستید؟ هیچ تحقیقی نشان نداده است که اگر یک پسر علاقه ی زیادی به بازی کردن با لباس، و یا حتی علاقه به آرایش و یا علاقه به لاک ناخن داشته باشد، احتمال اینکه به عنوان قاتل سریال دیوانه بعدی باشد افزایش می یابد.

به همین ترتیب، یک دختر جوان که کفشهای کتانی را به پوشیدن دمپایی های باله ترجیح می دهد ، بعدها به یک مرد زن نمایی که سرش شلوغ است و ورشکسته است تبدیل نخواهد شد. اگر چه حتی اگر این را انجام دهد، آسیب واقعی آن چیست؟

راه حل این است که هر چه زودتر با فرزندان خود در رابطه با این مسئله شروع کنید، اینکه ممکن است توسط قوانینی که با توجه به جنسیت مطابقت داده شده توسط جامعه و خرده فروشان، مواجه شوند. ممکن است دشوار باشد، زیرا دیگر والدین هیچ چیز نیستند اگر باورهای نادرستی که در مورد پدر ها و مادر ها ست بپذیرند. اما شما به این روش ها بچسبید و بهترین تلاشتان را برای زندگی کردن بکنید و یک کودک با هوش را پیشکش کنید. انجامش بدهیم، درسته؟

1- تمام اسباب بازی ها را ادغام کنید.

این بدان معنی است که اگر شما یک پسر دارید، به او اجازه دهید تا آنچه را که در فروشگاه ها به عنوان بخش "دختران" در نظر گرفته شده است را بررسی کند. خیلی سریع او را در جهت ماسک های قهرمانانه روانه نکنید. اما برای منصفانه بودن، پس از اینکه او فرصت دیدن آخرین عروسک باربی داشته است، به او اجازه دهید گزینه های دیگر را هم ببیند.

اگر به یک دختر کوچولو، عروسک بدهید، او از عروسک مراقبت خواهد کرد و خیلی مادرانه و مهربانانه مانند یک بچه ی واقعی برای او باقی خواهد ماند.و اگر یک عروسک به فرزند پسرتان بدهید، او عروسک را در گهواره می خواباند و مادرانه و عاشقانه مانند یک فرزند واقعی با او رفتار خواهد کرد.

اما اول او باید فرصت داشته باشد تا این کار را انجام دهد تا وجه ملایمتر از خودش را پیدا کند و یا حتی در سنین جوانی اش. هر چه زودتر یاد بگیرند که در دوران بازی کردن هیچ مرزی وجود ندارد، سریع تر یاد می گیرند که به راحتی می توانید بلوک های ساختمان خود را با ست چای خود ترکیب کنند.

2- در هر دو قسمت خرید کنید.

منظورمان هم برای لباس و هم برای اسباب بازی است. اما شما از قبل یک مقدار درباره ی موقعیت اسباب بازی خرید می دانید، درست است؟ اخیراً فروشگاه تارگت اعلام کرده است که به زودی قسمت تفکیک جنسیتی کودکان را در فروشگاهش از بین می برد. و از نشانه ی لباس کودکان به جای نشانه ی لباس پسران و نشانه ی لباس دختران استفاده می کند.

و به طور قانونی، تمام این فرضیه که تمام پسران باید آبی و سبز بپوشند و دختران باید به صورتی و بنفش بچسبند، به سادگی قدیمی شده است. همه ی ما پیراهن هایی را که جملاتی مانند " مردان واقعی صورتی می پوشند " روی آن ها نوشته شده است را دیده ایم، اما ممکن است برای چیز دیگری باشد.

اگر بتوانیم زودتر شروع کنیم که پسران مجاز به پوشیدن رنگ های پاستیلی و سایه های آبی باشند و دختران مجاز به انتخاب تیتر های گرافیکی صرفا بر روی پیراهن های پوشیدنی خود باشند، پس از آن، اتاق های پرو تفکیک جنسیتی کمتری خواهیم داشت.

ادامه دارد...

قسمت دوم این مقاله

قسمت سوم این مقاله

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا