پرورش دادن کودک دوزبانه از طریق سرگرمی آهنگ و بازی قسمت آخر

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-05-22 دیدگاه: 0 بازدید: 169

پرورش دادن کودک دوزبانه از طریق سرگرمی آهنگ و بازی قسمت آخر

 زمان قصه گویی در یادگیری زبان دوم

یکی دیگر از راه های شگفت انگیز که می توانید کودکتان را در معرض یادگیری زبان دوم قرار بدهید، بلند خوانی است. کتاب ها یک دنیای جدید را به روی بچه ها باز می کنند و بدون هیچ گونه فشاری دنیای کلمات آنان را وسعت می بخشند و این یک راه عالی برای صرف وقت با فرزندتان است.

در حالی که در هر زمان و هر مکان می توانید برای کودکتان بخوانید، چیز خاصی در مورد توجه به ساختارقصه در کتابخانه یا کتاب فروشی محله ی  شما وجود دارد. از اینکه می بینید چه تعدادی از آن ها پیشنهادات قصه گویی به زبان های دیگر را دارند شگفت زده خواهید شد.

اگر در منطقه ی شما هیچ یک از برنامه های قصه گویی به زبان دیگر وجود نداشت، می تواند ایده ی خوبی باشد که خودتان این پیشنهاد را بدهید.حتی می توانید اگر کتابخانه ی دوزبانه ای وجود نداشت، خودتان به صورت داوطلبانه این کار را انجام دهید. کتابخانه ها همیشه برای داوطلبان مشتاق هستند، به خصوص در این دوران کاهش بودجه.

دوزبانه شوید، یک آهنگ در یک زمان

موسیقی یک روش اثبات شده دیگری را برای غنی سازی واژگان کودک شما برای یادگیری زبان دوم ارائه می دهد. و مانند کتاب ها، موسیقی می تواند تقریبا در هر کجای دنیا با شما باشد، چه در حال گوش دادن به سی دی در ماشین هستید و یا فقط در حال راه رفتن آواز می خوانید.

اکثر کودکان موسیقی را دوست دارند و به راحتی می توانند اشعار را یاد بگیرند، به ویژه به این دلیل که آنها می توانند به یک ترانه بارها و بارها گوش دهند. آهنگ ها تمایل دارند که برای بچه ها جذاب باشند و آن ها می خواهند که کودکان و والدینشان با آهنگ ها برقصند.

هیچ گونه کمبودی از لحاظ کیفیت موسیقی به زبان های مختلف برای کودکان در زبان های غیر انگلیسی وجود ندارد. تمام این ها تنها با یک جستجوی ساده به صورت آنلاین و یا در کتابخانه ی محلی شما قابل دسترسی است. گزینه دیگر این است که فیلم های آنلاین را جستجو کنید. شما از وجود تعداد زیادی کلیپ های تصویری آن هم به زبانی که خودتان جستجو کرده اید شگفت زده خواهید شد.

بازی، بازی و بازی بیشتر

به خوبی شناخته شده است که بچه ها از طریق بازی یاد می گیرند. از اینکه در بعضی مواقع از آن ها بخواهید به زبان دومشان صحبت کنند ممکن است سخت باشد، اما با بازی کردن این کار برایشان سرگرم کننده می شود.

خوشبختانه، وقتی صحبت از زبان اسپانیایی می شود، بسیاری از اسباب بازی ها و بازی ها وجود دارد از بازی های روی صفحه گرفته تا عروسک های سخنگو.

اگر فرزندی دارید که صحبت کردن، پازل ها و نقشه ها را دوست دارد، به راحتی می توانید محصولات اسپانیایی زبان را پیدا کنید که دو کار را ترکیب می کنند. در حالی که کودکتان پازل را کامل می کند، می توانید در مورد نام کشورها صحبت کنید واینکه شهروندان آنها چه نامی دارند، مثلا، می توانید در یک زمان دنیای واژگان کودکتان را گسترش دهید و هم نقشه ی جغرافیا را به او بیاموزید.

عروسک ها و نمایشگاه های عروسکی یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای یادگیری دو زبان هستند. کودکان را تشویق کنید تا خودشان عروسک های خود را درست کنند و به زبان دوم برای او اسم بگذارند. قرار دادن یک نمایشنامه عروسکی به بچه ها فرصتی می دهد تا از راه قصه گویی به صورت خلاقانه کلمات خود را تمرین کنند.

قسمت اول این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا