پرورش دادن کودک دوزبانه از طریق سرگرمی آهنگ و بازی قسمت اول

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-05-20 دیدگاه: 0 بازدید: 188

پرورش دادن کودک دوزبانه از طریق سرگرمی آهنگ و بازی قسمت اول

 چگونه می توانید با استفاد از سرگرمی کودک دو زبانه را پرورش دهید؟ در اینجا ما چند ایده داریم.

به صورت گروهی با دیگر خانواده های دو زبانه بازی کنید.

کارشناسان و والدین بر این باورند که شرکت کردن در بازی های گروهی یکی از مهمترین و غنی ترین فعالیت هایی هستند که می توانید در هنگام پرورش دادن یک کودک دو زبانه استفاده کنید. هزینه ای هم ندارند (زیرا شما می توانید در یک پارک محله ای یا در خانه کسی این قرار را بگذارید) و برای کودکان و والدین بسیار سرگرم کننده است.

بازی های گروهی باعث می شود فرزندتان در کنار دیگر کودکان هم سن و سال خودش قرار بگیرد، آن هم با کودکانی که می خواهند زبان دوم خود را تقویت کنند. و در حالی که بچه ها در حال بازی هستند، شما می توانید فرصتی برای ملاقات و به اشتراک گذاشتن ایده ها با پدر و مادرهایی که در حال پرورش کودکان دوزبانه هستند داشته باشید.

آنا گلوریا رودریگز ( مادری که دو کودک پیش دبستانی دوزبانه دارد) می گوید : ( من از فرزندانم و خانواده ام می خواستم که دوستان دوزبانه پیدا کنند، به این دلیل که هر چه بیشتر ما می توانستیم با دیگران اسپانیایی صحبت کنیم، اهمیت زبان اسپانیایی برای آنان بیشتر می شد.) او دو سال پیش در دنور گروه هایی را تشکیل داد که از بچه های کوچک دوزبانه تشکیل شده بودند. ( این فوق العاده است که چگونه تعدادی از ما اینگونه به هم متصل شده ایم و می خواهیم که یکدیگر را بشناسیم.)

ترجیح می دهم به گروهی بپیوندم که در درجه اول به زبان اقلیت صحبت کنند. در غیر این صورت، کودک شما به آن اندازه ای که باید در معرض آن زبان قرار نخواهد گرفت.

رودریگز در مورد این موضوع بسیار مصمم است و به مادران می گوید که اسپانیایی تنها زبان مورد استفاده در میان اعضای گروه بازی است، مخصوصا زمانی که با بچه ها صحبت می کنید. (البته، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما همچنین نمی توانید به یک گروه بازی دیگر که بیشتر زبان انگلیسی صحبت می کنند ملحق شوید.)

برای دیدن اینکه آیا یک گروه بازی از این نوع در حال حاضر در منطقه شما وجود دارد یا نه می توانید به صورت آنلاین جستجو کنید. اگر شما نمی توانید که یک گروه بازی محلی پیدا کنید، ممکن است بخواهید یک گروه را خودتان شروع کنید. (همان طور که رودریگز انجام داد.) او در مورد گروه بازی که خودش تشکیل داده و اکنون بیش از 100 عضو دارد می گوید: (اساساً، من سعی کردم یک گروه خانوادگی بزرگ را برای خودمان ایجاد کنم.)

ادامه دارد...

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا