کودک 3 ساله ی شما و یادگرفتن رنگ ها

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-12-05 دیدگاه: 0 بازدید: 249

کودک 3 ساله ی شما :یادگیری رنگ ها

کودکان در سن 3 سال شروع به یادگیری رنگ ها می کنند. ممکن است زمانی که از او رنگ خاصی را می پرسید، بتواند با اشاره آن رنگ را به شما نشان دهد و در کمتر از 6 ماه 3 و یا 4 رنگ را می شناسد. در اینجا چند راه سرگرم کننده را برای شناخت رنگ ها به شما یاد می دهیم.

در گفتگوهای روزمره ی خود راجع به رنگ ها صحبت کنید. به عنوان نمونه (امروز پیراهن چه رنگی می خواهی بپوشی؟) یا (بیا یک ماشین سفید پیدا کنیم) و یا زمانی که کتاب می خوانید مثلاً از او بخواهید پرنده ی قرمز رنگ را در صفحه به شما نشان دهد و یا بپرسید که اردک چه رنگی است.

مخلوط کنید خمیر خاک رس یا کوکی را خرد کنید و آن را به چند کاسه تقسیم کنید. چند قطره از رنگ های افزودنی مواد غذایی مختلف را به آن اضافه کنید و به مخلوط خمیر بمالید. سپس با مخلوط کردن رنگ ها با هم آزمایش کنید. حال از او بپرسید (فکرمی کنی اگر رنگ زرد را با رنگ قرمز قاطی کنیم چه رنگی می شود؟) یک ایده ی سرگرم کننده ی دیگر، در بطری های شفاف فانتزی آب بریزید و از کودک خود بخواهید رنگ غذا به آن اضافه کند، بطری ها را روی پنجره قرار دهید و اجازه دهید که نور خورشید از آن عبور کند.

بازی مرتب سازی اکثر کودکان 3 ساله به جای مرتب سازی بر اساس رنگ و اندازه، بر اساس خیالات خود شروع به مرتب سازی می کنند. اما هنوز هم زیاد زود نیست که بخواهید یه او تا حدی رنگ ها را یاد بدهید. بلوک های مکعبی با رنگ های متفاوت به او بدهید و از او بخواهید آن ها را بر اساس رنگ هایی که از او می خواهید مرتب کند . و یا اینکه به او اجازه دهید جوراب ها را بر اساس رنگ ها مرتب کند. جالب است ببینید که چرخ های ذهن او تغییر می کنند، و مشکلاتش را به شیوه ی خودش حل می کند.

عبور رنگ ها از لایه ی نازک نور خورشید را ببینید. برای یک خلبان واقعی، یک منشور را در زیر نور خورشید بگیرید. رقصیدن رنگین کمان بر روی دیوار، کودک شما را به شوق می آورد، و شما می توانید با استفاده از منشور رنگ هایی را که رنگین کمان را تشکیل می دهد را تشکیل بدهید.

حال و احوال امروز شما با کودک 3 ساله

با کارهای بزرگ هنرمند جوان و کوچک خود چه کنید؟ غیرممکن است (یا حداقل غیرممکن است) برای نگه داشتن همه چیز. زمانی که کودکتان نگاه نمی کند،نقاشی های او را که مورد علاقه اتان است انتخاب کنید و بقیه را دور بریزید. تعدادی از نقاشی های او را برای مدتی بر روی در یخچال بگذارید. اکنون که او در لحظه زندگی نمی کند ولی خوب بیاد می آورد که در گذشته چه کاری کرده است. هنرمند شما قادر است احساس موفقیت و افتخار در مورد خود کند. (هی، ببین من چه کاری کردم؟)

کتابهایی که برای آموزش رنگها می توانید از آنها کمک بگیرید؟ موش هاو شکل ها ،زرد آبی قرمز

دیدگاه خود را بنویسید

بالا