کودک 4 ساله ی شما و رسیدن زمان رفتن به مهد کودک

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-12-12 دیدگاه: 0 بازدید: 267

کودک چهار ساله ی شما: رفتن به مهد کودک

کودک 4 ساله ی شما

آیا برای رفتن به مهد کودک آماده اید؟ بسیاری از مدارس بر اساس تاریخ دقیق سن کودکان را ثبت نام می کنند اما عوامل دیگری مانند بلوغ اجتماعی و اندازه (قد و وزن) نیز وجود دارد که می تواند بر تصمیمات والدین اثر بگذارد.آکادمی پیراهن قرمز (کودکان را خارج از محیط مدرسه برای مدت یک سال نگه می دارد حتی اگر سن آن ها برای شروع مدرسه رسیده باشد) به دلیل نگهداری کودک در میان کلاسی که بچه های آن ممکن است سنشان کمتر باشد ، محبوبتر هم شده. یکی از نکات مثبت این آکادمی این است که به کودکان به صورت آکادمیک وقت اضافه تری می دهند که کودک بتواند با همکلاسی های خود ارتباط برقرار کند و اجتماعی تر شود و نکته ی منفی این آکادمی این است که اگر یک کودک به سن بلوغ رسید ممکن است از اینکه با بچه های جوانتر از خودش در یک کلاس است خسته شود چون فکر می کند که باید با آن ها فقط باید بازی کند.

برای شروع مهد کودک لازم نیست که فرزند شما خواندن و نوشتن را بلد باشد، و تنها یک آشنایی با اعداد و حروف می تواند کافی باشد. بعضی از نشانه های آمادگی کودک می تواند موارد زیر باشد:

- قادر به پیروی کردن از دستورالعمل هاست، در کارهای گروهی شرکت می کند و به همه چیز توجه می کند.

- واضح و روشن صحبت می کند.

- تفاوت بین بزرگسال و کوچکتر ها را به خوبی می فهمد و با بزرگسالان و بچه ها ارتباط برقرار می کند.

- می تواند یک مداد را به درستی در دستش بگیرد و با قیچی کار کند.

- زمانی که عصبانی یا نا امید است می تواند احساسات خود را کنترل کند.

- می تواند برای مدت کوتاهی بنشیند (مثلا تا زمانی که خواندن یک کتاب تصویری طول بکشد) بدون اینکه مزاحم دیگران بشود.

- کنجکاو و علاقه مند به یادگیری چیزهای جدید است.

اگر فرزند شما در مهد کودک حضور داشته باشد، معلم او باید درک خوبی از پیشرفت فرزند شما داشته باشد و بتواند شما را راهنمایی کند.

در نهایت، شما خودتان بهتر از هر کس دیگری فرزندتان را می شناسید.

حال و هوای این روزهای شما با کودک 4 ساله اتان

برای مقابله کردن با بیهوده وقت تلف کردن های مزمن، سعی کنید برای خودتان روزانه برنامه ریزی کنید. با درک چگونگی زمانی که باید برای هر چیزی بگذارید، برنامه ریزی کنید، اما فرزند شما چقدر وقت شما را می گیرد. تاکتیک دیگری این است که خودتان را به چالش بکشید. هستند کسانی که نمی توانند در مقابل رقابت با شما مقاومت کنند و یا بر شما پیروز شوند.

دیدگاه خود را بنویسید

بالا