کودک 4 ساله ی شما و یادگیری اعداد

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-12-14 دیدگاه: 0 بازدید: 258

کودک چهار ساله ی شما:یادگیری اعداد

کودک 4 ساله ی شما

یک، دو، سه، کودک شما اعداد را می شمارد همان طور که حیوانات و اسباب بازی هایش را می شمارد. و در این سن او فکر می کند که آخرین عددی که وجواد دارد با تعداد اسباب بازی هایش برابر است. چیزی که احتمالا او نمی فهمد این است که حتی اگر حیوانات را دوباره بچینید برای او تعدادش برابر است.آن ها را دورتر از هم و جدا جدا بچینید و دوباره از او بخواهید آن ها را بشمارد.ممکن است بگوید به جای 3 حیوان 4 حیوان دارد،آن هم شاید چون فضای بیشتری را اشغال کرده اند. کتاب های پیشنهادی ما برای یادگیری اعداد: چی دیدی چنتا دیدی و یا ریاضی برای کودکان آسان می شود )

پیش دبستانی ها بر اساس ظاهر قضاوت می کنند. اگر یک ستون از بلوک ها بلند تر باشد، فکر می کنند نسبت به ستون کوتاه تر بلوک های بیشتری دارند. آن ها نمی توانند این مسئله را منطقی درک کنند. (که ستون بلوک های بلندتر ، تعدادشان برابر با بلوک هاست. آن بلوک ها فقط بزرگتر هستند) به این دلیل است که آنها بر روی ظاهر چیزها تمرکز می کنند نه مفهوم مقدار، که این یک مفهوم پیچیده ی ذهنی است.

همین امر برای قضاوت حجم نیز صادق است. این آزمایش را امتحان کنید. یک لیوان آب را در یک لیوان نازک و بلند بریزید، همان مقدار آب را در لیوانی کوتاه تر و پهن تر بریزید و این لیوان را به دست دوست فرزند خود بدهید. از هر دو بپرسید کدام لیوان حجم بیشتری از آب را در خود جای داده است. آیا آن ها می گویند لیوان بلند تر؟ (به احتمال زیاد - و بدون شک منجر به این می شوید که برای پاسخ درست با آن ها سر و کله بزنید!)

حال و هوای این روزهای شما با کودک 4 ساله اتان

یک منطقه از خانه که اغلب از ایمن بودن آن غفلت می شود گاراژ است. این به این دلیل است که نوزادان و کودکان نوپا - که پدر و مادرشان بیشتر در مورد اطمینان از امنیت خانه خود مراقبت می کنند - به ندرت به امنیت گاراژ توجه می کنند. اما بعضی از کودکان ممکن است به بهانه ی دوچرخه و اسباب بازی های سواری به گاراژ بروند و یا اینکه بخواهند به یک پروژه ی ساختمان سازی بپردازند. اطمینان حاصل کنید که بنزین، واگن های آب، رنگ، آفت کشها، ابزارهای نیروی الکتریسته و خطرات دیگر در کابینت های قفل شده یا دور از دسترس نگهداری می شوند، در نظر داشته باشید که هیچ چیز را برای مبتکر شدن یک کودک 4 ساله در دسترس نگذارید.

و اکنون که فرزند شما بیشتر اجتماعی می شود، مسئله مهم این است که والدینی که در خانه های خود اسلحه نگهداری می کنند مطمئن شوند که آن اسلحه قفل باشد (خانواده ی دوست فرزندتان در خانه اشان اسلحه نگهداری می کنند) . ممکن است شما به فرزندتان اجازه ندهید که در خانه ای که اسلحه نگهداری می شود بازی کند، حتی اگر آن ها در امنیت کامل باشند.و البته، حتی اگر خانواده ی شما در خانه اسلحه نگهداری می کند حتماً مطمئن شوید که آن اسلحه همیشه قفل است.

دیدگاه خود را بنویسید

بالا