کودک 5 ساله شما و شروع دوران پر انرژی

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-12-23 دیدگاه: 0 بازدید: 343

کودک 5 ساله ی شما: شروع دوران پر انرژی

کودک 5 ساله ی شما

پنج ساله ها از لحاظ جسمی خیلی پیشرفت می کنند. تعادل کودک شما بهبود خواهد یافت و او توپ را به صورت روان تر پرتاب می کند (گرچه گرفتن توپ در این سن هنوز یک چالش است). با پیشرفت مهارت های حرکتی بزرگ و کوچک او در این سن، زمان مناسبی است برای انجام دادن فعالیت هایی که به هماهنگی پیچیده تر بدن نیاز دارند. مانند: شنا کردن، غلت زدن، دویدن، پریدن از روی مانع های خانگی( مانند پریدن از روی تشک و بالشت) و یا اسکی کردن روی یخ.

ممکن است متوجه افزایش انرژی شوید. پنج ساله ها به طور مداوم در حال حرکت هستند و به نظر نمی آید که یک جا بنشینند. آنها دارای استقامت بیشتری هستند و به ندرت خستگی را می پذیرند حتی زمانی که واقعا خسته می شوند.

فعالیت های فیزیکی رهایی زیادی را برای تمام این فعالیت های پر انرژی به وجود می آورند. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی باعث کاهش استرس در کودکان می شود و توجه آنها را بالا می برد. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که حداقل 30 دقیقه فعالیت های لذت بخش، متنوع و شدید برای بچه ها در هر روز لازم است.

سعی کنید زمان برای فعالیت بدنی، (آب بازی) داشته باشید. بچه ها علاقه دارند در گودال آب پا بکوبند و یا با برف آدم برفی درست کنند.

حال و هوای این روزهای شما با کودک 5 ساله اتان

آیا می توانید برای کودکان 5 ساله ی پر انرژی یک مکان برای بازی کردن پیدا کنید؟ فرزند شما بیشتر تمایل دارد از دوستان جدید دعوت کند اما هنوز در حال یادگیری نحوه ی آداب اجتماعی است. اگر می خواهید مکانی برای بازی کردن بچه ها درست کنید به پیشنهادات زیر توجه کنید:

تعداد کودکان برای بازی کردن را محدود کنید. در حالت ایده آل، فقط یک دوست داشته باشید. با سه یا چهار نفر، همیشه به نظر می رسد یک نفر اضافه است.

زمان بازی کردن را محدود کنید. یک تا دو ساعت معمولا زمان زیادی است. اگر دیدید که بچه ها به خوبی در حال بازی کردن هستند، می توانید کمی زمان را افزایش دهید. اما بهتر است که بازی با یک پایان خوش تمام شود تا آن ها بخواهند باز هم همدیگر را ببیند و بازی کنند تا اینکه منتظر بمانیم تا آنها با هم مشاجره کنند و برای جدا کردنشان از هم، بخواهید سر و کله بزنید.

به قوانین خانه ی خود پایبند باشید. شاید در خانه ی دوستشان بچه ها اجازه داشته باشند در سالن بدوند ، اما اگر دوستان بچه های شما در خانه اتان باشند، دوستان کودک خود را با قوانین خانه تان آشنا کنید.

اسباب بازی های پیشنهادی ما برای کودک 5 ساله اتان:(کوچه بسازیم،قایق بسازیم،صندلی بسازیم،میز صندلی بسازیم)

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا