کودک 5 ساله ی شما و دروغ گفتن

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-12-22 دیدگاه: 0 بازدید: 333

کودک 5 ساله ی شما: دروغ گفتن

کودک 5 ساله ی شما

کودک شما گریه می کند و می گوید ( من این کار را نکردم ) مهم نیست که شما شاهد این بودید که فرزندتان توپ را به لامپ منزل مادر بزرگش شوت کرد و لامپ را شکست. اما خوشبختانه، دروغ گفتن در این سن لزوماً به این معنی نیست که فرزند شما به دلیل کار اشتباه در معرض تنبیه شدید باشد.

سعی کنید عکس العمل شدید نشان ندهید و مجازات نکنید. اگر شما می توانید دریابید که چرا دروغ می گوید، می توانید او را مناسب تر اداره کنید.، او بیشتر نگران تنبیه و ناامیدی شما است. کودکان این سن به طور کامل نمی فهمند که حیله و دروغ گفتن به مشکلات سن آن ها اضافه شده است. گاهی اوقات 5 ساله ها حتی از انجام دادن کارهای غیر قانونی منصرف می شوند تا از تنبیه شما دور شوند

زمانی که او کاری را درست انجام می دهد، اطمینان حاصل کنید که او توجه کامل را از شما می گیرد. سعی کنید به او نشان دهید موارد ممنوع و غیر قابل مذاکره چه چیزهایی هستند یعنی مصمم باشید که کودک بر روی حرف شما حرفی نزند. (من گفتم هیچ توپی در خانه نیست) آن گاه یک نتیجه ی عادلانه ارائه کنید

مراقب باشید سعی نکنید مچ فرزندتان را در حال دروغ گفتن بگیرید. اگر شما این اتفاق را دیدید، درباره ی آن از او نپرسید (آیا تو لامپ را شکستی؟) شما فقط او را در فرصتی برای دروغ گفتن گذاشته اید. به جای آن بگوئید : (من دیدم که چه اتفاقی افتاد. شما نباید در خانه توپ را پرتاب کنید. به من کمک کن تا اینجا را تمیز کنیم) اهمیت دادن به حقیقت را با زدن یک مثال تسریع کنید. به کودکتان این اطمینان را بدهید که او را دوست دارید و به او اطمینان دارید که کارهایش را درست انجام دهد.

کتاب های پیشنهادی ما در رابطه با این موضوع: (خرگوشک دیگر دروغ نگو، واقعیت ها و دروغ ها، دروغگویی، داستان های دروغگو، فریبکاران فریب خورده، تپلی و راستگویی)

حال و هوای این روزهای شما با کودک 5ساله اتان

یکی از ساده ترین راه های برای جلوگیری از خوردن نوشیدنی های مضر این است که برای خانوادتان شیر کم چرب، آب میوه و نوشیدنی های بدون شکر تهیه کنید. فرزند شما در این سن به اینکه کودکان دیگر چه می خورند و می نوشند توجه می کند. بنابراین اجازه ندهید دوستان هم سنش بر اینکه کودک شما چه نوشیدنی را بخورد، تاثیر بگذارند. و اکنون فرزند کوچک شما خودش چشمان بازی دارد.پس این هم زمان مناسبی است که عادت خوردن نوشیدنی های گاز دار را در خانواده ها از بین ببریم.

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا