کودک 5 ساله ی شما و وزن سالم

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-12-23 دیدگاه: 0 بازدید: 357

کودک 5 ساله ی شما : وزن سالم

کودک 5 ساله

بهترین راه برای اطمینان از اینکه فرزند شما در طول سال تحصیلی وزن سالم خود را حفظ می کند چیست؟ ورزش و عادات غذایی مناسب

در حال حاضر کودک شما نیاز به چربی کمتری دارد. فقط 35 درصد از کل کالری روزانه اش باید چربی باشد. شیر کم چرب و شیر خشک انتخاب خوبی است.بسیاری از 5 ساله ها در روز به سختی سه وعده غذا را می خورند. تنقلات سالم که شکر افزوده ی کمی دارند برایشان تهیه کنید مانند: میوه های تازه، سبزیجات کلوچه ی گندم، چوب شور و ماست.

وعده غذایی باید یک زمان شاد و آرام باشد. بنابراین زمانی که او خسته است از فشار وارد کردن بر سر فرزندتان برای تمیز کردن بشقاب خود و یا نشستن پشت میز، اجتناب کنید. به عنوان نمونه: "فقط یک لقمه" آن هم از یک غذای که او دوست ندارد. همچنین نباید غذا را به عنوان یک دلخوشی و یا رشوه مخصوصاً زمانی که او افسرده است و یا اینکه کاری را باید انجام دهد، بدهید.

اگر شما در مورد وزن فرزند خود نگران هستید، آن را به نزد دکتر خودش ببرید ، او می تواند به شما بگوید که کودکتان در واقع از لحاظ تناسب قد و وزن چه زمانی نزول کرده است. با هم می توانید رژیم غذایی و میزان فعالیت فرزندتان را بررسی کنید تا ببینید آیا نیازی است در رژیم غذایی او تغییری ایجاد کنید یا خیر.

حال و هوای این روزهای شما با کودک 5 ساله اتان

در طول روز مدام در مورد سلامتی با کودک خود صحبت کنید. در طول در مورد آن چیزهایی که دیدید، صحبت کنید. " از اینکه آن پسر منتظر بود تا چراغ سبز برای عبور پیاده از خیابان روشن شود خوشم آمد"سناریوهای سلامتی بازی کنید. مانند: چگونه درست حمل کردن قیچی با دست. (سر قیچی کاملاً به سمت پائین باشد).

در این سن، بچه ها یک نیاز غیر ضروری دارند که بدانند "چرا"، بنابراین منطق پشت قوانین ایمنی را توضیح دهید. بعضی از قوانین غیر قابل مذاکره هستند، مانند: " تو باید در پارکینگ دستت در دست من باشد" بچه ها دستورالعمل های روشن و پایدار را می پذیرند. تکرار کنید و به طور مداوم تقویت کنید.

بالاتر از همه ی اینها، یک الگوی خوب باشید. هنگامی که شما در حال پیاده روی یا دوچرخه سواری هستید، اطمینان حاصل کنید که در مسیر مناسب پیاده روی و یا دوچرخه سواری هستید مراقب باشید اشتباه نکنید. فرزند شما به شما نگاه می کند.

کتاب های پیشنهادی ما برای کودک 5 ساله اتان: ( من می توانم سالم باشم،غذای سالم،اندام من خوب است،هله هوله )

ترجمه شده توسط کودک دانا

                                  

دیدگاه خود را بنویسید

بالا