کودک 6 ساله ی شما و قدرت بازی کردن

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-01-19 دیدگاه: 0 بازدید: 304

کودک 6 ساله ی شما: قدرت بازی کردن

کودک 6 ساله ی شما

برای جلوگیری از ورود به یک مبارزه قدرتمند با کودک 6 ساله می توانید سخت گیر باشید. او می خواهد کنترل شود، و او برای شجاعت مبارزه می کند.درگیر شدن با کودک 6 ساله اتان در این کشمکش ها کار بیهوده ای است و سرانجام آن شکست است. او به دفاع کردن، نادیده گرفتن، گمراه کردن و بحث کردن درباره ی هر آنچه را که باعث کنترل او شود ادامه خواهد داد. هر چه بیشتر پافشاری کنید و خود را مستاصل نشان دهید، او بیشتر احساس قدرت می کند. او دقیقاً می داند که چه باید بکند تا بر شما مسلط شود.

می توانید با دادن قدرت به کودک 6 ساله اتان آن هم بدون مشاجره کردن او را فریب بدهید. این بدان معنی است که شما خودتان پیکار را به دست می گیرید. به کودکتان اجازه بدهید خودش چیز های مناسب سنش را انتخاب کند مانند انتخاب لباس پوشیدن و یا انتخاب دوست پیدا کردن. تا می توانید به او اختیار حق انتخاب بدهید. (برای شام بوقلمون می خوای یا گوشت ژامبون؟)

و هنگامی که او واقعاً هیچ گزینه ای برای انتخاب کردن نداشته باشد، استوار و پایدار باشید. شما باید کلاه خود خودتان را بپوشید. بحث و گفتگو نکنید و اگر او با شما مخالفت می کند و یا بحث کند، خیلی سریع و صریح پیامدهای مناسب را به او ارائه دهید. "شما آن را می پوشید، یا شما بقیه روز را دوچرخه سوار نمی شوید."

حال و هوای این روزهای شما با کودک 6 ساله اتان

همان طور که اعتماد به نفس کودک شما در دوچرخه سواری بالاتر می رود، اطمینان حاصل کنید که قوانین ایمنی پایه را با او چک کنید.

پوشیدن کلاه ایمنی در هر بار سوار شدن مسئله ی مهمتری است. کاملاً برایش روشن کنید که فقط در مسیر پیاده روها حرکت کند و نه در خیابان. و در سر هر کوچه و یا چهارراه بایستد و به هر دو سمتش نگاه کند و بعد به دوچرخه سواری ادامه بدهد. خطرناک بودن ثپه های کوچک شن و ماسه و سنگ ریزه را به او کاملاً گوشزد کنید. بنابراین او باید هنگام دوچرخه سواری نگاهش به زمین باشد. و هرگز نباید به این فکر کند که : (مامان ببین، بدون دست! ). به او یاد دهید که همیشه دو دستش را روی فرمان دوچرخه نگه دارد.

کتاب های پیشنهاد شده توسط کودک دانا : (اخلاق خوب، حرف اضافی ممنوع، چگونه به کودک خود نه بگوئیم، کودک و حد و مرزهایش )

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا