ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان(تولد تا 3سالگی)

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1394-12-15 دیدگاه: 0 بازدید: 569

کودک در سن زیر 5 سال آموخته های خود را از طریق محیط ی که بیشترین وقت خود را در آن میگذراند مانند خانه یا مهد کودک فرامیگیرد.زمانی که کودک در معرضیک مفهوم جدید قرار بگیرد، یک مسیر عصبی در مغز شکل می گیرد و هر چه این مسیر بیشتر فعال شود قویتر می شود. این قضیه برای هر چیزی که کودک در معرض آن باشد صادق است از در آغوش گرفته شدن، علاقه به مطالعه، یادگیری و ... .

ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان(تولد تا 3سالگی)

کودک در سن زیر 5 سال آموخته های خود را از طریق محیط ی که بیشترین وقت خود را در آن میگذراند مانند خانه یا مهد کودک فرامیگیرد. زمانی که کودک در معرض یک مفهوم جدید قرار بگیرد، یک مسیر عصبی در مغز شکل می گیرد و هر چه این مسیر بیشتر فعال شود قویتر می شود. این قضیه برای هر چیزی که کودک در معرض آن باشد صادق است از در آغوش گرفته شدن، علاقه به مطالعه، یادگیری و ... .

کودکان نوپا می توانند تجربه خواندن را داشته باشند. و مادران به کمک فعالیتهای زیرمی توانند به تقویت مسیرهای عصبی مربوط به مطالعه در کودکان کمک کنند:

  • برای کودکان خود شعرهای کودکانه ریتمیک بخوانید.

  • هنگام خواب برای کودکان خود لالایی بخوانید.

  • قصه مورد علاقه شان را بارها و بارها تا زمانی که مایلند برایشان بخوانید.

  • کتابهایی به آنها بدهید که خودشان بدون خراب کردن بتوانند ورق بزنند مثل کتابهای پلاستیکی، پارچه ایی و فومی.

  • کتابهایی با تصاویر جالب، جذاب و ساده به آنها نشان دهید.

  • هنگام خواندن قصه در مواقع لزوم صدای خود را تغییر دهید و به جای شخصیت های داستان صحبت کنید. سعی کنید در مواقع مناسب حالت چهره خود را تغییر دهید و حرکات مناسب انجام دهید.

  • کتابهایی با ویژگی خاص برای کودک خود تهیه کنید مانند کتابهای صدا دار، کتابهایی که بودار هستند و کتابهایی که دارای صفحاتی از جنس های مختلف برای تقویت حس لامسه کودک می باشد.

مترجم: معصومه جمشیدی

دیدگاه خود را بنویسید

بالا