نه راه برای پرورش کودک شما بدون تعصبات جنسیتی قسمت سوم

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-02-05 دیدگاه: 0 بازدید: 293

نه راه برای پرورش کودک شما بدون تعصبات جنسیتی

قسمت سوم

6- کارها را با همسرتان تقسیم کنید.

همانطور که فرزندانتان رشد می کنند، برای آنها مهم است که ببینند هر دو جنس در خانه هر نوع نقش را ایفا می کنند.

به دلیل اینکه مرد هستید خیلی کارهای مردانه را مانند بیرون بردن آشغال ها و باز کردن بطری های شیشه ای، انجام ندهید، اجازه بدهید فرزندانتان ببینند که مادرشان میز شام را در آشپزخانه می چیند و جمع می کند در حالی که پدرشان لباس های شسته شده را در اتاق نشیمن می گذارد.

کلیشه های جنسیتی نقش بسیار مهمی در خانه ایفا می کنند که تقریبا بی نظیر است و واقعا تلاش بسیار کمی برای این کار شده است که کارها را تقسیم کرد. صرف نظر از اینکه آنچه تفکر جامعه است قوی تر از تفکر هر دوی شماست.

7- به فرزندانتان اجازه دهید خودشان باشند.

حتی اگر مشکوک یا عجیب باشد. اگر پسرتان مصمم باشد در حالی که شما دارید بر روی ناخن هایتان کار می کنید، بخواهد ناخن هایش را لاک بزند، بدون ضرب و شتم اجازه دهید کارش را بکند. همانطور که گفتیم هیچ شواهد علمی وجود ندارد که بگوید این کار به او صدمه می زند. برعکس، این امر او را تشویق می کند که خودش باشد و پیروی از آنچه که احساس می کند، کاملاً طبیعی است.

اگر دختر شما واقعا مایل به پوشیدن این ساق های راه راه با لباس های پوشیده از پولکا و کفش های ورزشی نارنجی روشن باشد، حدس می زنید چه اتفاقی بیافتد؟ دخترتان حالش خوب خواهد بود. البته همیشه این نگرانی وجود دارد که همسالانشان ممکن است به دلیل این که برایشان این طرز لباس پوشیدن ناخوشایند است او را طرد کنند و یا برای او لقب بگذارند.

اما، حدس بزنید چی شده؟ بچه ها این گونه کارها را بدون توجه به آنچه انجام می دهند، انجام می دهند. اجازه دادن به فرزندتان برای پیروی از تصورات و قلب خود، پایه گذاری آنها برای این است که به ان گونه از بچه ها تبدیل نشوند.

ادامه دارد...

قسمت اول این مقاله

قسمت دوم این مقاله

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا