آیا کودک 4 ساله ی شما برای خواندن کتاب آماده است

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-12-09 دیدگاه: 0 بازدید: 276

کودک چهار ساله ی شما: آیا برای خواندن آماده ای؟

کودک چهار ساله ی شما

کودکان پیش دبستانی که به طور مستقل می خوانند استثناء هستند. این خوانندگان اولیه از سرنخ های تصویر استفاده می کنند و آموخته اند که متن ها را با صداها و کلمات تطبیق دهند. آنها ممكن است توجه بیشتری داشته باشند و چند واژه را از طریق دیدن حفظ كنند. واژه هایی که از طریق دیدن یاد می گیرند عبارت های رایج مانند "و"، "آن"، "او" و "وجود دارد" است که نمی توان این کلمات را از طریق تصاویر آموخت. اگر فرزند شما تازه شروع به خواندن کرده است، شما به غیر از پیشنهادات تشویقی و برنامه های خواندن که ما برایتان ارائه می کنیم نیازی به انجام کار بیشتری ندارید. به عنوان نمونه کتاب اولین تابستان کاب، بهترین داستان های تصویری هتی پک.

اگر فرزند شما سریع در مسر خواندن قرار نگیرد خیلی نگران نباشید. در 4 سالگی، بسیاری از کودکان به راحتی و برای مدت طولانی نمی نشینند و روی یک کتاب تمرکز ندارند. ممکن است دیگر کودکان بتوانند مکانیزم خواندن را یاد بگیرند اما به لحاظ شناختی آماده نیستند که کلمات را درک کنند. به راستی خواندن یکی از آن مهارت هایی است که کودکان ، صرف نظر از آن چه که پدر و مادرشان و یا معلمشان به آن ها یاد می دهند، باید برای یادگیری آماده باشند. در واقع فشار بیش از حد برای یادگیری خواندن، می تواند کودک شما را از خواندن دلزده کند.

در حال حاضر، مهمترین چیز این است که کودکان خود را برای خواندن کتاب مشتاق کنید. اگر او داستان ها و یا زبان های مختلف را دوست دارد، زمانی که برایش مناسب باشد خودش شروع به قرار دادن عناصر پایه در کنار هم می کند. این در 5 سالگی و برای برخی از بچه ها، 6 یا 7 سالگی اتفاق می افتد.

حال و هوای امروز شما با کودک 4 ساله اتان

از گردش های محلی بیرون بیایید زیرا به نظر می رسد شما قبلاً همه چیز را چندین بار انجام داده اید. در اینجا چند ایده ی تازه که کودک 4 ساله را جذاب می کند، وجود دارد:

ایستگاه آتش نشانی : اگر به شما پیشنهاد گشتن در ایستگاه را ندادند، فقط بایستید و به موتورهای ایستگاه آتش نشانی نگاه کنید. ممکن است کودک شما در این لحظه آماده ی سئوال کردن از آتشنشانان باشد، مخصوصاً اگر شما در مورد وسایل حمل و نقل آتش و ماشین های آتش نشانی قبلاً برایش خوانده باشید.

فرودگاه: گستردگی لابی و پیاده روهای حرکتی می تواند به همان اندازه که هواپیما ها بلند می شوند و می نشینند شگفت انگیز باشد. کودک شما ممکن است کنجکاو باشد بداند هواپیما به کجا می رود، خلبانان چه کار می کنند، چگونه چمدان ها به باربری می روند و یا چگونه غذاها را به داخل هواپیما می برند.

بازار کشاورزان :یک فروشگاه سبزی فروشی با تعداد زیادی از انسان می تواند برای کودک شما خیلی جذاب باشد.مخصوصاً آن هایی که موسیقی زنده هم دارند. به دنبال دست چین کردن یک میوه ی خاص و یا سبزی بروید و با این کار به او مهارت شمارش میوه مثل گوجه و یا پرتقال را بدهید.

فروشگاه گل و وسایل باغبانی :حتی گل ها و گیاهان در فروشگاه های سخت افزاری محلی، اجازه می دهند از نزدیک به برخی از سبزی ها و یا گلدان هایشان نگاهی بیاندازید. برای کودکتان گیاهی تهیه کنید که نگهداری از آن آسان باشد و سریع رشد کند و از کودک بخواهید که مراقب گلدان باشد.از محل های گیاهان دارویی و یا گل ها دیدن کنید و از بوئیدن آن ها لذت ببرید.

دیدگاه خود را بنویسید

بالا