کودک 4 ساله ی شما و نکات لازم قبل از خواندن

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-12-07 دیدگاه: 0 بازدید: 254

کودک چهار ساله ی شما:قبل از خواندن

کودک چهار ساله ی شما

قبل از اینکه کودکان شروع به خواندن کنند، مهارت های پیش از خواندن خاصی را می آموزند. اطمینان حاصل کنید که جهان فرزند شما او را در مسیر درست هدایت کند:

یک محیط غنی از کلمات ایجاد کنید هر چه بیشتر برای کودک خود کتاب بخوانید و با او صحبت کنید، او بیشتر در یادگیری زبان تمرین می کند

روی کلماتی که می خوانید اشاره کنیداین روش به کودک می آموزد که کلمات از قاعده ی خاصی پیروی می کنند و از راست به چپ شروع می شوند.

ساختار کتاب را تقویت کنید عنوان و نام نویسنده را ذکر کنید.سؤالاتی در مورد تصاویر و آنچه که در داستان اتفاق می افتد بپرسید.

بازی های هماهنگ کننده را بازی کنید این آمادگی خوبی است، زیرا خواندن نیز شامل تطبیق اشکال، حروف و کلمات استعلاقه مندی های چهار ساله ها: بازی های مطابق با کارت مانند بازی هوش چین ارتباطی الفبا و یا میخ و چکش و یا جورچین الفبای فارسی آهنربایی...

با ریتم باز ی کنید. البته، قبل از اینکه یک کودک بتواند بخواند، باید حروف ها و صدای آنها را بشناسد. اما مهمتر از آن، او نیاز به این دارد که حروف را با صداها تطبیق دهید. در این سن، نیازی نیست که شما به کودک فشار بیاورید که به هر طریقی حروف را با صداها تطبیق دهد. در عوض زمانی که با هم قدم می زنید ، ریتم ها را بخوانید. شعر های قافیه دار خودتان را بسازید و یا شعرهای احمقانه ی خود را بسازید. مهم نیست که آن شعر ها معنی ندارند، مهم این است که کودک شما صداها را با مهارت دستکاری کند. نرم افزار آموزشی زبان 1 تاتی می تواند انتخاب خوبی باشد.

حال و هوای این روزهای شما با کودک 4 ساله

ممکن است از مهد کودک فرزند خود ناراضی باشید. اما اگر کودک شما تا به حال، پیش دبستانی و یا انجام کاری را بیرون از خانه تجربه نکرده است، ممکن است بخواهید در این سن فرزند خود را در بعضی از کلاس ها و یا کلاس هایی که ساختارهای گروهی دارند ثبت نام کنید. کلاس شنا و یا کلاس موسیقی می تواند به کودک شما کمک کند که از شما دور باشد. به عنوان نمونه به صدای موسیقی که شخص دیگری می نوازد گوش بدهد و یا اینکه در کلاس شنا با دیگر کودکان ارتباط برقرار کند.

می توانید برای انتخاب کتاب های مناسب برای این گروه سنی به کتاب های پیشنهاد شده ی شما در سایت مراجعه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

بالا