چگونه کودکمان را بدور از تعصبات جنسی تربیت کنیم

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-01-27 دیدگاه: 0 بازدید: 370

چگونه کودکمان را بدور از تعصبات جنسی تربیت کنیم؟

مهم نیست که چقدر شما به سختی برای رسیدن به این هدف تلاش کنید، پرورش دادن یک کودک بدون داشتن تعصبات جنسیتی سخت خواهد بود. شما می توانید با قدرت خود همه کار انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که دختر و یا پسر کوچکتان در منزلتان شاهد کلیشه های جنسیتی و یا نادیده گرفتن آن ها نیست، اما دنیای بیرون از خانه در مورد این مسئله به شما کمک نخواهد کرد. برای مثال، آخرین باری که شما فرزندتان را به مطب متخصص اطفال بردید کی بود؟ ان هم در حالی که پرستارش مرد بود. چند بار به دلیل رانندگی کردن با سرعت بالا توسط پلیس خانم جریمه شدید؟ اگر مسئله ی بد رانندگی کردن شما را کنار بگذاریم، کودک نوپای شما روزانه با مسئله ی تبعیض جنسیتی رو به رو خواهد شد. این به شما بستگی دارد که مطمئن شوید که دنیای بیرون از خانه مانع از روش فکر کردن کودک شما در مورد تبعیض جنسیتی نمی شود.

پیوند قوی با فرزندتان ببندید. هر چه بیشتر به او نزدیک باشید احتمال این که اعتقادات و منافع قوی خود را تطبیق دهید بیشتر است. همانطور که کودک خود را در مسیرهای مختلف نصیحت می کنید، می توانید او را وادار به فکر کردن در مورد مشاغل غیر سنتی مرد مانند تدریس یا پرستاری کنید. البته که اگر بخواهید به مدرسه پزشکی بروید و به دکتر تبدیل شوید، خوب است. نکته این است که به او یاد بدهید اگر می خواهد یک پرستار باشد می تواند زیرا این شغل فقط برای زنان نیست.

تبعیض جنسیتی بین فرزندانتان را متوقف کنید. ممکن است فکر کنید که شما اینگونه نیستید، اما چیزهای کوچکی که شما انجام می دهید، راههای زیادی برای آموزش دادن کودک نوپا درباره تعصب جنسیتی است. هنگامی که معلم پیش دبستانی دخترتان به او تکلیف ریاضی می دهد، به او نگویید از پدرش کمک بخواهد زیرا مردان در ریاضی بهتر هستند و زنان در انگلیسی بهتر هستند. خودتان به او کمک کنید تا انجامش دهد. اگر نمی توانید آنگاه از پدرش کمک بخواهید، اما اطمینان حاصل کنید که دخترتان کاملاً درک کند شما به دلیل اینکه پدرش واقعا در ریاضی بهتر است از او کمک خواستید، نه به خاطر اینکه او مرد است.

برای کودکان خود اسباب بازی های غیر سنتی تهیه کنید. اگر پسر شما دوست دارد در نقش یک آشپز بازی کند، برای او اسباب بازی آشپزخانه بخرید. وانمود نکنید که این برای دختران است و او باید حداقل در نقش یک کباب زن بازی کند نه یک آشپز. اگر دختر شما دوست دارد با کامیون بازی کند، برایش تعدادی کامیون بخرید. اطمینان حاصل کنید که بچه های شما مجموعه ای از اسباب بازی هایی دارند که هر دو جنس را شامل می شود، به طوری که آنها هیچ گونه تعصب جنسیتی را احساس نکنند، مانند زنان باید در آشپزخانه و مراقبت از بچه ها باشند در حالی که مردان قرار است با ماشین کار کنند و یا کباب سیخ بزنند. شما مجبور نیستید وقتی که پسر شما مثل یک شاهزاده خانم لباس می پوشد او را دوست داشته باشید، اما به یاد داشته باشید که او فقط یک بچه است فکر می کند این یک کار سرگرم کننده است.حال ، اگر شوهرتان دوست داشته باشد لباس های فرزندتان را بپوشد، کمی نگران باشید.

به فرزندتان اجازه دهید در ورزش و فعالیت هایی که با تعصب جنسیتی مواجه هستند، شرکت کنند. اگر دختر شما بخواهد در تیم فوتبال بازی کند، اجازه دهید ثبت نام کند. اگر پسر شما بخواهد درکلاس های ژیمناستیک شرکت کند، به او اجازه دهید.به کودکان خود آموزش دهید که می توانند در هر فعالیتی بدون در نظر گرفتن جنسیتشان شرکت کنند. این بهترین راه برای پرورش دادن آنها بدون تعصب جنسیتی است.

از کودک خود بخواهید در خانه کارهایی را انجام دهد که نقش آن غیر سنتی است (بدون تبعیض جنسیتی).با دادن وظایف خانگی ساده به پسر و دخترتان، که دامنه هر دو جنس را شامل می شوند، به آن ها کمک کنید. از هر دوی آن ها بخواهید که در درست کردن غذا کمک کنند، لباس های شسته شده را تا کنند، به خرید بروند و یا در حیاط ماشین را بشویند و یا تعمیر کنند. هر دوی آنها ارزش انجام انواع مختلف وظایف خانگی را یاد می گیرند، که نشان می دهد اگر سوزی مشغول شستن ظروف است کار کم ارزش و ناچیزی نیست، در حالی که جان در حیاط روغن ماشین را عوض می کند. البته لازم نیست در کارهایی که کودکانتان در انجام دادنش ضعیف هستند به آن ها فشار بیاورید، اگر سوزی کوچولو در تعویض کردن روغن ماشین بی استعداد است،...ممکن است بهتر شود و یا اگر در تعمیر کردن ماشین کم استعدادتر است از او بخواهید کارهای داخل خانه را انجام دهد.

راه کارها

به یاد داشته باشید در هنگام صحبت کردن با فرزندانتان از این عبارات استفاده نکنید: "مرد خانه" و یا "این یک کار زنانه است"

سعی کنید مکان هایی را برای فرزندان خود انتخاب کنید که تعصب جنسیتی را نشان نمی دهند: اگر می توانید، یک متخصص اطفال زن با پرستار مرد یا یک کارگاه تعمیر خودرو با مکانیک زن پیدا کنید، بنابراین بچه ها می توانند از عدم تعصب جنسیتی اطمینان داشته باشند.

کتاب های پیشنهاد شده ی ما: کتاب کودک شیمو شیمو

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا