آیا یک فرزند می تواند برای شما کافی باشد

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-05-01 دیدگاه: 0 بازدید: 158

آیا یک فرزند می تواند برای شما کافی باشد؟

برای اکثر خانواده ها یک فرزند کافی نیست. میانگین خانم های آمریکایی، دو فرزند دارند (طبق آمار رسمی این عدد برابر است با 1.86 ) اما برخی از والدین صادقانه می گویند که تصمیم به داشتن فرزند دوم اغلب بر اساس آن چه برای کودک اول مناسب است، گرفته می شود نه آنچه که برای مادر و پدر مناسب است. بسیاری از مردم بر این باور هستند که فرزندان به خواهر و برادر نیاز دارند تا همراه و مصاحبت داشته باشند وگرنه آن ها به تنهایی لوس بزرگ می شوند. پدر و مادرانی که آن روند (لوس بزرگ شدن) را برای بزرگ کردن تنها فرزندان خود در پیش می گیرند با ظلم و ستم خودخواهی روبرو می شوند.

سیلویا ه.، طراح جواهرات و مادر نیک 6 ساله می گوید: (این یک دلیل وحشتناک برای داشتن فرزند دوم است ) (من هرگز ضرورتی برای داشتن یک فرزند دیگر ندارم و نیک بچه ی بسیار خوبی است، او یک همراه خوب است، او دارای یک موقعیت عالی است، و باهوش است. من ازآن نگرشی که شما قبلاً داشته اید، دست کشیدم. علاوه بر این، ما زندگی حال حاضرمان را دوست داریم و زندگیمان قابل کنترل است. این چیز سختی است که می گویم، زیرا بسیاری از مردم عقیده ی من را ندارند. بیگانه ها فکر می کنند که ما خودخواه هستیم. سیلویا می گوید: ( در مورد موضوع یار و همبازی، نیک ارتباط زیادی با دوستان، عموزاده ها و همکلاسی هایش دارد. و برای کسانی که فکر می کنند سیلویا لذت داشتن خواهر و برادر را نمی داند، در نظر بگیرید که او یکی از پنج تا است و آن ها بسیار با هم صمیمی و نزدیک هستند.)

به نظر می رسد تحقیقات نیز بر روی سیلویا صورت گرفته است. به گفته ی بیل مک کیبن، نویسنده ی کتاب (شاید یکی) : مطالعات بر روی استدلال های محیطی و شخصیتی خانواده های دارای یک فرزند نشان می دهد که، این کودکان فقط می خواهند بهترینشان را در مدرسه به اجرا بگذارند مخصوصاً در درس علوم ، ریاضی و ادبیات، دوستان بیشتری دارند و نسبت به کودکانی که تعداد خانواد اشان بیشتر است در مورد نقش های جنسیتی انعطاف بیشتری دارند. بنابراین اگر فکر می کنید که می خواهید فقط یک فرزند داشته باشید و می خواهید با دیگر والدین هم فکر خودتان صحبت کنید، بیشتر با اینگونه والدین در ارتباط باشید که بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که دوست دارید چند فرزند داشته باشید.

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا