از دست دادن آزادی قبل از مادر شدن

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-05-03 دیدگاه: 0 بازدید: 202

آیا این طبیعی است که آزادی را که قبل از مادر شدن داشتم از دست بدهم؟

زندگی پس از تولد یک کودک تغییر می کند. نقش ها تغییر می کنند، هورمون ها تغییر می کنند، کارهای خانه پیچیده می شود، هزینه های زندگی دگرگون می شوند. داشتن یک کودک کنترل کردن احساسات را به چالش می کشد، و شما احساس تهی شدن و دستپاچگی می کنید. شما همچنین برخی از آزادی های خود را از دست می دهید که برای بسیاری از زنان بسیار مشکل است.

والدین به این دلیل احساس اضطراب و دستپاچگی می کنند که چون هیچ وقت فکر نمی کنند به اندازه ی کافی زمان، کمک به فرزند، آموزش وتربیت، پول یا حمایت عاطفی داشته باشند. این می تواند مادران را ضعیف، خسته، مضطرب، افسرده، تحریک پذیر یا عصبانی کند.همه این احساسات طبیعی هستند.

شما چه کمکی می توانید در قبال این احساست جدیدانجام دهید؟ شناسایی کنید که چه بخش هایی از زندگی قبلی خود را از دست داده اید؟ یک لیست کاملاً مشخص از آن ها تهیه کنید. به عنوان نمونه بنویسید، ( وقت گذرانی با دوستانم را از دست داده ام) و یا ( تا دیر موقع بیدار ماندن ها و در خیابان گشتن ها را از دست داده ام.) با هر چیزی و یا هر کاری را که می توانستید انجام دهید بنویسید، حتی آن هایی که بسیار احمقانه هستند. به عنوان نمونه، ( من خوردن پیتزا را در شب های جمعه از دست داده ام)

هر چه بیشتر چیزهایی را که دوست دارید در لیست بنویسید، آسان تر می توانید دقیقاً مشخص کنید که چه احساسی دارید. هنگامی که تهیه ی لیست به پایان رسید، با شریک زندگیتان یا یک دوست نزدیک به بررسی هر کدام از موارد بپردازید. ببینید چگونه می توانید یک یا دومورد از کارهای گذشته ی خود را به برنامه ی روزانه اضافه کنید و سپس یک برنامه زمان بندی فعالیت ایجاد کنید. همه ی این چیزها (خواسته ها) نباید برای همیشه از بین بروند.

این تمرین واقعا کارساز است. این راهی است که مسئولیت دوباره زندگی شما را بر عهده می گیرد و دوباره به دست گرفتن کنترل زندگی برای حفظ احساس تعادل شما ضروری است.

زمانی که از چیزهایی که از دست داده اید آگاه شدید، شما قادر خواهید بود که بدون احساس اضطراب یا بی میلی، به خود این حق را بدهید که احساس از دست دادن (چیزی) بکنید. بعد از همه ی این ها، باور داشته باشید که، از دست دادن ها (شکست ها) بخش ضروری از تغییرات بزرگ زندگی هستند. و شما ممکن است به زودی متوجه شوید که برخی از این زیان ها راه را برای شادی و تجربه های جدید هموار می کنند.

به یاد داشته باشید که داشتن یک کودک به معنای از دست دادن تمام چیزهایی است که شما از آن لذت می بردید، نیست. این مهم است که از خودتان هم مراقبت کنید. اگر هنوز احساس ناراحتی می کنید، ممکن است بخواهید با مادران دیگر صحبت کنید که چگونه از دست دادن آزادی خود را اداره می کنند یا یک درمانگر را ببینید تا بتوانید راه های مناسب تری را پیدا کنید.

ترجمه شده توسط کودک دانا

 

دیدگاه خود را بنویسید

بالا