راز گشایی کردن غریزه ی مادری

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-04-30 دیدگاه: 0 بازدید: 178

آیا شما مادر خوبی خواهید شد؟ رازگشایی کردن غریزه ی مادری

اصطلاح غریزه ی مادری چیست؟

 الیس روبنشتاین، یک روانپزشک فیلادلفیایی که به کسانی که به تازگی مادر شده اند مشاوره می دهد، به این موضوع که "غریزه های ذاتی باعث محافظت و پرورش انسان از فرزندش می شود". (تمام مادران چه انسان ها و چه حیوانات) اشاره می کند.این احساس به صورت خود به خود بعد از اینکه کسی مادر شد به وجود می آید.

من پیش از این "کودک یار" نبودم. آیا این بدان معنی است که من یک مادر بد هستم؟نه، چطور می توانید قبل از اینکه فرزندی داشته باشید، احساسی در مورد آن داشته باشید، این یک پیش بینی دقیق ازاینکه شما مادر مهربانی هستید یا نه، نیست. روبنشتاین می گوید: (شما مجبور نیستید آن مادری باشید که مرتب تملق فرزندش را می گوید). هنگامی که شما بچه ای را به دنیا می آورید، با یک موقعیت کاملاً جدید و با احساساتی که هرگز انتظار نداشتید به عنوان بخشی از فرآیند تبدیل شدن به یک پدر و مادر باشد رو به رو می شوید.

قبل از اینکه هایدی اولیوری پسرش براندون را داشته باشد، یک دخترمعمولی 22 ساله بود.شوخ طبع و دوست داشتنی، دارای روابط اجتماعی خوب و در کارش حرفه ای بود و اما شخصیتی را که یک مادر از لحاظ غریزه ی مادری باید داشته باشد را نداشت.

او می گوید: "من کودک یار نبودم ". من هر گز خودم را با داشتن 3 تا بچه،( کاری که الان می کنم) تصور نکرده بودم. اما او خودش را در نقش مادری راحت می گیرد. او می گوید: "تا زمانی که شما خودتان مادر نشده اید، واقعا نمی دانید که چطور می توانید باشید". "اما هنگامی که شما یک کودک داشته باشید، غریزه مادری به وجود می آید".

اگر غریزه ی مادری را احساس نکنم چه می شود؟

واقعیت امر این است که شما در ابتدا نگران غریزه ی مادری و یا مادر خوب بودن هستید که این در واقع نشان می دهد شما نگران نوزاد خود هستید. و این یک شروع عالی است. به جای نگرانی در مورد این که وظایف پدر مادریتان را تکمیل کنید که خود متخصصان آن را قبول ندارند، انرژی خود را متمرکز این کنید که فرزندتان را بشناسید.

روبنشتاین می گوید: (تعداد زیادی از مادران جدید به نوعی از این که نمی توانند در حد عالی کامل باشند می ترسند، زیرا نمی توانند آنگونه که انتظار دارند پدر و مادر کاملی باشند).

اما آن اندازه از احساسی را که باید ازبچه و فرزند داری داشته باشید نتیجه ی ترکیب تجربه و آموزش است. هرچه نوزاد بزرگتر می شود، و هر چه بیشتر او را بشناسید، والدین با اعتماد به نفس تری می شوید.

هایدی اولیوری می گوید: هر چه او برندون را بیشتر می شناخت، از اینکه مادر شده است بیشتر احساس راحتی می کرد. مهارتی که او هیچ وقت فکر نمی کرد در آن استاد شود." مانند هر رابطه ای، این هم همان است" هایدی اولیوری می گوید.

بعد از اینکه مقدار زیادی احساس ناراحتی و خستگی کردید، و در مقابل کودکتان خشمگین شدید، به نقش جدید خود (مادری) تبدیل می شوید و بهترین خودتان را می توانید انجام دهید. (این همان چیزی است که والدین جدید انجام می دهند)

اما اگر به طور مداوم احساس غم و اندوه یا عصبانیت می کنید، یا اگر احساس می کنید به کودکتان آسیب می زنید، بلافاصله کمک بگیرید. پزشک یا ماما یا متخصص اطفال کودکتان می توانند شما را به مشاور متخصص برای کمک به مادران جدید معرفی کنند.

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا