چگونه تشخیص دهیم که فرزندمان در مدرسه خوشحال است

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-07-30 دیدگاه: 0 بازدید: 217

چگونه می توان متوجه شد که فرزند شما در مدرسه خوشحال است؟

این می تواند خیلی عالی باشد که هر زمان که فرزند شما از مدرسه ناراضی بود یا ناراحت بود بتواند به شما بگوید. اما شما نمی توانید بر روی آن حساب کنید، مخصوصاً زمانی که کودک شما پیش دبستانی یا مهدکودکی باشد. بنابراین در اینجا چند راه برای کشف آنچه که واقعا در حال اتفاق افتادن است وجود دارد. اگر فرزند شما در هفته های اول مدرسه خیلی خوشحال و راضی نبود، سعی نکنید خیلی نگران باشید. هفته های اول برای هر کودکی آسان نیست. بنابراین به او فرصتی بدهید تا بتواند خود را با معلم جدید، بچه های دیگر، و فکر رفتن به مدرسه، وفق دهد.

چگونه بفهمیم که فرزند ما چه احساسی در مدرسه دارد.

به صورت داوبطلبانه به کلاسش بروید: سپری کردن حتی یک ساعت در هر ماه در کلاس فرزندتان می تواند به شما گزارش درستی از احساس فرزند شما به مدرسه اش بدهد. شما حتی فرصت این را دارید که عملکرد معلم فرزندتان را هم ببینید. شما حتی می توانید یادبگیرید که فرزند شما چگونه با دیگر بچه های کلاس ارتباط برقرار می کند. آیا دیگران شانه ی او را با یک تراش یا ژتون یا هر چیز دیگر تحت فشار قرار می دهند؟ آیا او به سختی در گروهی که دوست دارد باشد توسط دیگران پذیرفته می شود؟

از فرزندتان در مورد مدرسه سئوال بپرسید: گای استریکلند نویسنده ی کتاب معلم بد می گوید: ( کلید واقعی ارتباط است. ) راهنمایی ضروری برای والدین نگران این است که حتی با کودک پیش دبستانی که نمی تواند در مورد مدرسه توضیحات کامل و طولانی بدهد، ارتباط برقرار کنید. از فرزندتان چند سئوال ساده بپرسید: آیا امروز به تو خوش گذشت؟ بهترین دوستت در کلاس کیه؟ امروز در کلاس چی درست کردی؟ معلمت را دوست داری؟ اگر فرزند شما در هنگام صحبت درباره ی مدرسه به نظر ناراحت رسید یا عصبی شد و یا از جواب دادن به شما طفره رفت، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

با معلم فرزندتان در ارتباط باشید: معلم فرزندتان پنج روز در هفته را با فرزند شما می گذراند. اگر فرزند شما در مدرسه ناگهان ناراحت شد یا با دوستانش مشکلی پیدا کرد، معلم فرزندتان در مورد موقعیت پیش آمده بهتر می داند تا شما. در مورد راه های ارتباطی با معلم فرزندتان بیشتر بدانید.

علائمی که نشان می دهد فرزند شما خوشحال نیست.

دل درد و یا اسهال قبل از رفتن به مدرسه: یک ماجرای گاه و بی گاه رایج در اکثر کودکان. اما اگر متوجه شدید که این مشکل تکرار می شود، ممکن است کودک شما در مدرسه از چیزی نگران باشد.

عصبانیت: باعث می شود کودک شما دچار تیک های غیرمعمولی مانند: ناخن جویدن، مکیدن انگشت شست، کشیدن موها و یا شب ادراری شود.

سکوت: کودک شما صحبت کردن در مورد پیش دبستان و یا مدرسه اش را متوقف می کند و یا زمانی که صحبت در مورد معلم و یا هر چیزی که به مدرسه مربوط می شود عصبانی می شود.

خستگی: فرزند شما نسبت به مدرسه یا پیش دبستانی اش علاقه ای ندارد و یا اینکه دیگر نمی خواهد به آنجا برود.

ترس از اینکه دوباره درفصل پاییز به مدرسه برود: بچه ها معمولا نسبت به بازگشت به مهد کودک یا رفتن به مهد کودک هیجان زیادی دارند.اگر فرزند شما نسبت به بازگشت به مدرسه در پاییز ناراحت باشد، سعی کنید با او صحبت کنید و دلیلش را متوجه شوید.

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا