چگونه واکنش نشان دادن به کودکان زمانی که بدن یکدیگر را بررسی می کنند

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-11-09 دیدگاه: 0 بازدید: 418

چگونه زمانی که کودکان بدن یکدیگر را بررسی می کنند واکنش نشان دهیم؟

یکی از اولین انحرافات جنسیتی را به عنوان یک بچه به یاد می آورم. اگر چه اکنون بسیار احمقانه به نظر می رسد. اما این حادثه به اندازه ی کافی آسیب زا بود که به عنوان یک خاطره در ذهن من است و به خاطر من می آید.

ششمین جشن تولد یکی از بهترین دوستان من، یک ماه قبل از تولد نه سالگی من بود. هر دو دعا کردیم که یک عروسک کن (یک مدل از سری عروسک های باربی) هدیه بگیریم. فکر این که برای گرفتن این هدیه باید بیشتر از یک ماه صبر کنیم ممکن بود ما را بکشد.

خوشبختانه آرزوی دوستم برآورده شد و او عروسک کن را هدیه گرفت. ما به سرعت شروع به کشیدن نقشه ای برای یواشکی فرار کردن از جشن تولد شدیم و وارد انباری شدیم. اتاق بسیار بزرگی که برای نگهداری وسایل تا سقف قفسه بندی شده بود.

بعد از آن که همه ی بچه ها خانه را ترک کردند، من و مگان (دوستم) به همراه عروسک کن وارد انباری شدیم. بلافاصله لباس هایش را درآوردیم. درست همان لحظه ای که ما زیپ شلوار عروسک را باز می کردیم برادر مگان ما را دید و فریاد زد، (مامان، دخترا مزاحم کن شده اند!)

من نمی دانستم که مزاحمت چیست، ولی می دانستم که نمی تواند چیز خوبی باشد. من خیلی شرمنده شدم و از اینکه مامان مگان برسد و به من چه بگوید بسیار ترسیده بودم.

وقتی که جریان معلوم شد، دیگر کسی به آن موضوع اشاره نکرد. اما من هنوز نمی توانم اولین رویارویی با عروسک کن را فراموش کنم.

مصاحبه ی اخیرم با مری ان دنلی دبای، روانشناس تربیت کودک، باعث شد این خاطره ی شرمسار کنجکاوی را به یاد آورم.

کودکان و نوجوانان با مری صحبت می کردند و از او می پرسیدند که پدر و مادر ها چه واکنشی را زمانی که کودکان بدن دیگران را بررسی می کنند باید نشان دهند؟

دنلی دبای پیشنهاد می کند به محض اینکه کودکان شروع به سئوال پرسیدن کردند روشن فکرانه و صادقانه پاسخ آن ها را بدهید. او می گوید: ایده آل این است که این گفتگو را از ابتدا شروع کنیم. کنجکاوی آن ها خیلی زود شروع می شود.

و هنگامی که پدر و مادر فرزندان خود را در حال بررسی کردن بدن خود و یا دیگران می بینند، می گوید: (این بستگی به سن کودک و ماهیت بازی دارد. برای مراقبان و والدین مهم است که به بازی جنسی کودکان واکنش مثبتی نشان دهند. اما اگر فکر می کنید، این بیشتر از چیزی است که از یک کودک در این سن می توان انتظار داشت، با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید. اگر شما با دو کودک 5 ساله دکتر بازی کنید، آن ها می توانند بدن خود را خیلی عادی و معصومانه بررسی کنند.

بازی جنسی سالم، همیشه غیر اجباری، منطقی و به صورت متقابل بین کودکان هم سن امری عادی است. هنگامی که سن بین کودکان بالاتر می رود. پتانسیل مسائل دستکاری جنسی وجود دارد. زیرا کودک بزرگتر در موقعیتی است می تواند کودک کوچکتر را دستکاری کند.

او همچنین برای والدینی که نمی توانند به راحتی درباره ی مسائل جنسی با فرزندانشان صحبت کنند توصیه ای دارد.

کتابی را که من خیلی دوست دارم بخوانید، که بسیار برای کودکان کوچکتر عالی و بسیار شگفت انگیز است. کتابی درباره ی تخم مرغ، اسپرم، بچه ها و خانواده هاست. کتاب دیگر کتابی بسیار فوق العاده برای بچه های بزرگتر: تغییر بدن، رشد، جنسیت و سلامت جنسی.

اکنون دو پسر بزرگترم متوجه تفاوت های بین پدر و مادرشان شده اند. و این ایده ی خوبی است که ما برای سئوالات آن ها آماده باشیم و در مقابل آن ها مقاومت نگیریم.

 

دیدگاه خود را بنویسید

بالا