تنبیه در مدرسه: چگونه از فرزندمان مراقبت کنیم قسمت آخر

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-07-02 دیدگاه: 0 بازدید: 183

تنبیه در مدرسه: چگونه از فرزندمان مراقبت کنیم قسمت آخر

آن را به صورت نوشته قرار دهید.از یک وکیل بخواهید نامه ای را در مورد حقوق فرزند در مدرسه برایتان آماده کند که به شما اجازه می دهد در صورت تنبیه بدنی فرزندتان توسط کادر مدرسه، از مدرسه شکایت کنید. این نامه را به معلم فرزندتان، مدیر مدرسه، سرپرست ناحیه، و سرپرست دولتی آموزش و پرورش ارسال کنید. والدین عزیز شما می توانید در صورت نیاز، نظرات خود را به نامه اضافه کنید. ریاک توصیه می کند که به مدیران مدرسه بگویید که تنبیه های بدنی اعتقادات مذهبی شما را نقض می کند، حتی اگر شما دلایل دیگری برای درخواست دارید که از آن استفاده نمی شود. (بیشتر مدارس این نامه را قبول می کنند و به آن به عنوان یک دلیل برای تنبیه نکردن دانش آموزان احترام می گذارند.) هنگامی که نامه ی شما آماده شد، آن را با ایمیل تصدیق شده به تمام بخش های مدرسه ارسال کنید و برای خودتان کپی کنید.

اگر فرزندم از یک بزرگتر در مدرسه آسیب دید، چه کار باید بکنم؟

با خوشرویی فرزندتان را از سرویس مدرسه بیرون بیاورید، و رد قرمز رنگی روی بازوی فرزندتان را که توسط معلمش ایجاد شده را پیدا کنید. ممکن است دیدن این صحنه باعث تحریک اعصاب شما شود و شما را عصبانی و بی قدرت کند. اما سعی کنید آرام باشید. در برخورد با این مسئله بهترین کار این است که اول به نیازهای احساسی فرزند خود اهمیت بدهید. کنارش بشینید و به او بگوئید که مطمئن باشد این اتفاق دوباره نمی افتد. توضیح دهید که شما دوست دارید او برایتان توضیح بدهد که چه اتفاقی افتاده است و شما قصد دارید مانند یک داستان نویس تمام آن را بنویسید.

در صورت امکان، از آسیب عکس بگیرید. قدم بعدی، خیلی زودی با یک متخصص اطفال ملاقات کنید تا او بتواند میزان آسیب را ببیند. زمانی که برای وقت ملاقات تماس می گیرید علت را توضیح دهید. پزشک شما سند آسیب فرزندتان را به شما خواهد داد، که در صورت نیاز بتوانید برای اقدامات قانونی از آن استفاده کنید.

با در دست داشتن این اسناد با مدیر مدرسه قرار ملاقات بگذارید. در این جلسه در مورد حادثه صحبت کنید و توضیح دهید که فرزند شما باید به یک کلاس جدید منتقل شود. اگر به نظر رسید که مدیر مدرسه ناسازگار است و به درخواست شما بی توجهی می کند، این حادثه را به پلیس یا سایر مقامات گزارش کنید.

اگر مطمئن نباشیم که فرزندمان آسیب ندیده است یا نه چه کار کنیم؟

گاهی اوقات یک کودک ممکن است شکایت کند که در مدرسه مورد سوء استفاده قرار گرفته است، اما او هیچ علائم فیزیکی ندارد. بعضی از کودکان ممکن است تنبیهات بدنی خود را در معرض نمایش قرار بدهند اما در مورد آن هیچ صحبتی نکنند. اگر شما هر گونه سوء ظنی داشته باشید، در مورد علائم هشدار دهنده هوشیار باشید: به دنبال تغییرات در رفتار او باشید. آیا هنگامی که فرزند شما از رختخواب بلند می شود اشتیاقی برای به مدرسه رفتن دارد؟ آیا اهمال کاری می کند و یا اینکه می گوید که دل درد دارد؟ آیا او حاضر نیست سوار اتوبوس مدرسه شود؟ آیا او صحبت کردن در مورد مدرسه را متوقف می کند در حالی که همیشه عاشق این بود که اتفاقات مدرسه را برای شما بازگو کند؟ آیا بدون دلیل گریه می کند؟ آیا او به طور ناگهانی از خواب بیدار می شود؟ آیا او در غذا خوردن دچار مشکل شده است؟ کم می خورد؟ و یا پرخوری می کند؟

اگر شما متوجه هر یک از این علائم احساسی شدید، سعی کنید خیلی لطیف و با مهربانی از او سئوالاتی را بپرسید مانند: (آیا اتفاقی در مدرسه افتاده که شما را ترسانده یا ناراحت کرده؟) او ممکن است شروع به صحبت در مورد حادثه ای بکند اگر با چنین ملایمتی با او صحبت کنید. همچنین سعی کنید هنگامی که او در حال حمام کردن است و یا تغییرات فیزیکی در اندامش روی می دهد به نشانه های فیزیکی در بدن او توجه کنید.شما همچنین می توانید با والدین دیگر مشورت کنید تا ببینید آیا فرزندانشان به شیوه ای مشابه رفتار می کنند یا خیر.

این ماجرا ها همیشه از لحاظ احساسی تخلیه می شوند، اما اگر بتوانید به فرزندتان نشان دهید که قصد دارید از او محافظت و حمایت کنید، احتمالا هم او و هم شما در مقابله با این اتفاق قوی تر خواهید بود.

از کجا می توانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم؟

اگر مشکل فرزندتان بدتر شد با یک متخصص بهداشت روانی کودکان مشورت کنید.او ممکن است بتواند به کودک شما کمک کند تا درمورد آنچه که رخ داده است صحبت کند. و یا اینکه مشخص شود که مورد سوء استفاده جسمانی در مدرسه یا چیز دیگری قرار گرفته باشد.

با والدین و معلمانی را که مخالف خشونت در محل تحصیل هستند ملاقات کنید تا از آخرین اخبار و تحقیقات بر روی تنبیهات بدنی آگاه شوید تا بدانید که تنبیات بدنی چه خطراتی را به دنبال دارد، و اینکه بدانید چگونه در مقابل آن اعتراض کنید.

با مرکز ملی مطالعات تنبیهات فیزیکی و روش های جایگزین تماس بگیرید تا اطلاع پیدا کنید که چگونه سیاستمداران را مجازات می کنند تا مجازات های بدنی در مدارس ممنوع شوند، و اینکه در کجا برای سمینارهای فرزندپروری درباره روش های تنبیه غیر فیزیکی و نحوه جلوگیری از مشکلات رفتاری ثبت نام می کنند.

به شورای ملی مراجعه کنید تا مجازات فجیع را درمدرسه متوقف کنید. و در سایت مدرسه اخبار، حقایق مجازات جسمانی، کمک حقوقی و گروه های بحث و گفتگو را ببنید.

قسمت اول این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا