نکاتی برای ایمنی اسباب بازی قسمت اول

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-02-24 دیدگاه: 0 بازدید: 255

نکاتی برای ایمنی اسباب بازی قسمت اول

اسباب بازی های گنجینه های دوران کودکی هستند. اما اگر شما مراقب نباشید، اسباب بازی ها می توانند خطرساز هم باشند.

طبق گزارش کمیسیون ایمنی کالای مصرفی ایالات متحده، در سال 2013، حدود 250000 مورد مراجعه به پزشک در خصوص جراحات مربوط به اسباب بازی بوده است. یک سوم بچه هایی که کمتر از 5 سال دارند ممکن است درگیر این خطرات مربوط به اسباب بازی شوند. برای حفظ امنیت فرزندتان، هنگام انتخاب اسباب بازی ها، این نکات را مد نظر قرار دهید.

اسباب بازی های متناسب با سن کودک انتخاب کنید: بسیاری از اسباب بازی ها برچسب توصیه شده برای رنج سنی مناسب را دارند، که این می تواند نقطه ی خوبی برای شروع انتخاب اسباب بازی مناسب باشد. در هنگام انتخاب اسباب بازی متناسب با سن کودکتان ، در مورد توانایی و بلوغ فرزندتان واقع بین باشید.

به عنوان مثال، اسباب بازی ها ی پرتابی برای کودکان زیر 4 سال مناسب نیست و حتی برخی از 6 ساله ها به اندازه کافی بالغ نیستند تا آنها را کنترل کنند. به این ترتیب، اگر کودک 3 ساله ی شما همه چیز را در دهانش فرو کند، باید صبر کنید کمی بزرگتر شود تا بتوانید اسباب بازی هایی با قطعات کوچکتری به او بدهید.

اسباب بازی های جنس خوب انتخاب کنید: اسباب بازی های استفاده شده توسط برادر و یا خواهر بزرگتر و اسباب بازی های خریداری شده در حراجی ها می تواند خراب و یا فرسوده باشد و یا حتی در بعضی مواقع خطرناک. تمام اسباب بازی ها را بررسی کنید- هم اسباب بازی های جدید و هم استفاده شده ها- باتری های پوسیده، قطعات پاره شده و یا شکسته شده مانند (نخ،روبان ها،چشم عروسک ها و یا مهره ها) و یا قطعات پلاستیکی که می توانند به راحتی جویده و یا برداشته شوند.

اطمینان حاصل کنید که دم یک عروسک حیوان و درزهای بدن عروسک با دقت دوخته شده باشند. بررسی کنید که سایر قطعات اسباب بازی به طور ایمن متصل شده اند و هیچ لبه تیز یا رنگ پریدگی وجود ندارد.

در مورد اسباب بازی های قدیمی بیشتر هوشیار باشید: برای نمونه: یک مدل قدیمی از یک وسایل بازی آشپزخانه محبوب ممکن است در قطعاتش یک سیم تلفن خطرناک داشته باشد، در حالی که آخرین مدل وسایل آشپزخانه مشابه، ممکن است یک تلفن بی سیم و مطمئن تر داشته باشد.

قسمت دوم این مقاله

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

ادامه دارد...

دیدگاه خود را بنویسید

بالا