نکاتی برای ایمنی اسباب بازی قسمت دوم

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-02-26 دیدگاه: 0 بازدید: 243

نکاتی برای ایمنی اسباب بازی قسمت دوم

عاقلانه اسباب بازی انتخاب کنید: تا زمانی که کودک شما سه ساله شود، باید قطعات اسباب بازی بزرگتر از دهانش انتخاب کنید، تا نتواند آن ها در دهان خود فرو کند. برای اینکه بدانید که یک اسباب بازی ریسک خورده شدن دارد یا نه سعی کنید آن را از درون رول داخلی دستمال توالت عبور دهید. اگر آن قطعه از درون رول عبور کرد، این اسباب بازی برای کودک زیر 3 سال مناسب نیست.

اطمینان حاصل کنید که کودک شما از لحاظ فیزیکی آماده است: ممکن است بعضی از والدین برای فرزند بزرگترشان دوچرخه ای که یک سایز از سن فرزندشان بزرگتر است خریده باشند که دیگر برای سال بعد نخواهند یک دوچرخه ی دیگر بخرند. اگر یک کودک مهارت های فیزیکی برای کنترل دوچرخه بزرگتر نداشته باشد، این تاکتیک می تواند منجربه صدمه جدی شود.

با بادکنک ها جست و خیز کنید: کودکان ممکن است با استفاده از بادکنک ها در دکور اتاقشان شاداب شوند و از جست و خیز کردن با آن لذت ببرند، اما بادکنک هایی که از جنس نامناسب (لاستیک خام) تهیه شده باشند ممکن است خطر خفگی را برای کودک داشت باشند. بادکنکی که هنوز باد نشده است ( و یا قطعه ای از بادکنک منفجر شده) می تواند در گلوی کودک گیرکند و تنفس را غیر ممکن سازد. این اتفاق می تواند زمانی که یک کودک دارد بادکنک را باد می کند و یا آن را می مکد و یا می جود و یا حتی باد کردن قطعه های پاره شده ، بیفتد

اسباب بازی های سنگین را انتخاب نکنید: بررسی کنید ببینید اگر اسباب بازی را که انتخاب کردید بر روی کودکتان بیفتد ، کودکتان آسیب می بیند، آن را نخرید.

اسباب بازی هایی را که دارای سیم و یا کابل هستند تهیه نکنید: کابل اسباب بازی به راحتی می تواند توسط خود کودک به دور گردنش بپیچد و باعث خفگی کودک شود. زمانی که کودک شما توانست بر روی دستان و یا زانوهایش بلند شود حفاظ های دور تختش و یا آویزه هایی که از تختش آویزان کرده اید را بردارید.

از اسباب بازی هایی که قطعات مغناطیسی کوچک دارند دوری کنید: کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی آمریکا، قطعات مغناطیسی را یک خطر پنهان می دانند. در اغلب اسباب بازی ها آهنرباهای کوچک و قدرتمند استفاده می شود و ممکن است از اسباب بازی بیفتند و توسط یک کودک قورت داده شوند. قورت دادن دوتا و یا تعداد بیشتری از قطعات مغناطیسی ( آهن ربا و یا یک شی فلزی)، می تواند توسط دیواره ی روده و یا دیگر اعضای بدن جذب شود و باعث ایجاد سوراخ در معده و روده و یا پیچ خوردن روده و حتی عفونت شود. و یا بدتر از آن اگر نتوان ان را در بدن کشف کرد، نمی توان آن را به سرعت درمان کرد.

ترجمه شده توسط کودک دانا

قسمت اول این مقاله

قسمت آخر این مقاله

ادامه دارد...

دیدگاه خود را بنویسید

بالا