چگونگی کمک کردن اسباب بازی های نوسانی و چرخشی به رشد کودکان

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-02-15 دیدگاه: 0 بازدید: 243

چگونه اسباب بازی های نوسانی یا چرخشی به رشد کودکان کمک می کند؟

هنگامی که کودک نو پا ی شما یاد می گیرد که پاهایش کلید حرکت کردن او هستند، دوست دارد از آنها استفاده کند و به همه جا سر بزند. اولین وسیله ی نقلیه سنتی برای کودکان نوپا ماشین اسباب بازی یا اسکوتر است که به اندازه کافی به سطح زمین نزدیک است که او می تواند آن را با پاهای خود حرکت دهد. فروشگاه های اسباب بازی در حال حاضر گزینه های بسیاری از این وسایل نقلیه دارند که شما می توانید تقریبا طبق علاقه ی فرزندتان برایش تهیه کنید. چرا بر روی یک قورباغه و یا یک شیر سواری نکند؟ کودک شما ممکن است ابتدا بخواهد هم زمان با هر دو پایش شروع به راه رفتن کند و بعد شروع به راه رفتن به طرز صحیح کند.

در این سن، بهترین مدل وسیله ی نقلیه یک چرخ بزرگ است. زیرا انرژی جاذبه ی کم مرکز ثقل ان به کودک شما کمک می کند و باعث می شود کودک احساس امنیت کند، و این مدل از چرخ ها بسیار محکم و ایمنی هستند. هنگامی که کودکتان بر این چرخ ها مسلط شد ( و همچنین بعد از دو سالگی توانست پدال بزند) یک سه چرخه می تواند به رشد ماهیچه های پایش و هماهنگی عمومی بین دست و پاهایش کمک کند. و البته، او در این سن به اینکه با سرعت حرکت کند علاقه مند می شود. البته حتما باید کلاه ایمنی بر سرش بگذارد مخصوصاً اگر می خواهد در پیاده رو سه چرخه سواری بکند. اگر به نظر رسید که او تمایلی به راندن سه چرخه ندارد، سعی کنید حداقل به طور موقت تا انجا که می شود ارتفاع صندلی اش را پائین بیاورید.

یک الاکلنگ اسبی (تراکتور، کرم صدپا،گاو) از وسیله هایی هستند که کودک شما هنگام استفاده از آن، از برخی از عضلات فوقانی بدنش استفاده می کند و به راحتی می تواند حرکات کششی انجام دهد. این وسیله می تواند در روزهای سرد و بارانی بسیار به کار بیاید و ساعت ها کودک شما را سرگرم کند. به او یک کلاه گاوچران بدهید، و یک موزیک شاد را پخش کنید و ببینید که او چگونه سرگرم می شود.

ترجمه شده در کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا