چند راه سرگرم کننده برای آموزش دادن ارزش پول به فرزندتان قسمت آخر

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-04-02 دیدگاه: 0 بازدید: 281

چند راه سرگرم کننده برای آموزش دادن ارزش پول به فرزندتان قسمت آخر

5- کوپن ها را برش دهید.

قبل از اینکه همه ی این کاغذهای مزاحم را که دم در منزلتان می گذارند تا آن ها را بازیافت کنید، چرا جشن برش کوپن را با فرزندتان انجام نمی دهید؟ حتی اگر خودتان نمی توانید کوپن ها را برش دهید، تلاش برای آموزش فرزندتان در مورد صرفه جویی و تخفیف ارزشش را دارد. او می تواند کوپن هایی را که ممکن است برای نیازهای مواد غذایی این هفته مناسب باشد را شناسایی کند (حتی کسانی که نمی توانند بخوانند می توانند این کار را انجام دهند، زیرا اکثر کوپن ها شامل تصاویرهستند)، کمک کنید آن ها را برش دهند و آن ها در یک پاکت بزرگ قرار دهند.

دفعه ی بعد که به سوپرمارکت رفتید، اجازه دهید فرزندتان مسئول کوپن ها باشد. با توجه به سنش، او می تواند مسئول پاکت کوپن ها باشد، محصولات را پیدا کند، پیگیر صرفه جویی در هزینه باشد و یا هر سه این مسئولیت ها را باهم داشته باشد. در مورد اینکه چقدر پول ذخیره کردید و چگونه پول ها را مصرف کردید، صحبت کنید.

و یا اگر نمی توانید با کوپن ها کنار بیایید، می توانید از کارت اعتباری سوپر مارکت خود در بازار مشارکت استفاده کنید. در حالی که شما در فروشگاه خرید می کنید، مواردی را که برای صاحبان کارت ها مشخص شده است را ذکر کنید و پس انداز خانواده خود را پس از خرید به کودکتان نشان دهید.

از دیگر ایده های پول سازی برای بچه ها، فروش اسباب بازی ها و لباس ها در بازارهای حراجی است، کمک به میزبانی کردن در فروش حراجی های خانگی و انجام امور خارق العاده بیش از حد معمول در خانه برای اضافه تر گرفتن پول تو جیبی.

6- در کلاس ثبت نام کنید.

بسیاری از بانک ها و موسسه های اعتباری سمینارهایی را برای کودکان ارائه می دهند. شما ممکن است فکر کنید کودکتان فقط به این ایده نگاه می کند، اما بهتر است در این مورد به او فرصتی بدهید. مارک هودوانیک، که به آموزش در سمینارها در اتحادیه اعتباری فدرال کمک می کند، می گوید: "من هیچ وقت نمی فهمم چگونه بچه ها اینقدر علاقه مند به یادگیری در مورد پول هستند". آنچه که بانک یا موسسه ی اعتباریتان برای آموزش به کودکان ارائه می دهد را بررسی کنید.

7-یک هدف صرفه جویی در خانواده را تنظیم کنید.

آیا فرزند شما برای رفتن به دیزنی لند می میرد؟ آیا او باید یک تریپولین داشته باشد؟ سین رنیک، نویسنده کتاب این عادت، خرگوش سامی، موافق این عقیده است که هدف بلند مدت برای صرفه جویی مالی داشته باشید و صرفه جویی را از یک قلک کوزه ای شروع کنید. این باعث می شود که خانواده به عنوان یک تیم کار کند و، رنیک می گوید، " صرفه جویی، شادی را به ارمغان می آورد". فرزندان شما می توانند با پس انداز کردن پول هایشان در قلک، زمانی که شما به پول احتیاج دارید به شما قرض بدهند و می توانند هر از گاهی در بخشی از مخارج زندگی، کمک هزینه باشند (با توجه به پس انداز پول تو جیبی های خود).

8- بازی کنید.

دفعه ی بعد که فرزند شما خواست با کامپیوتر بازی کند، اجازه دهید برخی از بازی های آنلاینی که در مورد آموزش مهارت پول بدست آوردن است را امتحان کند. بسیاری از سایت های موسسه های اعتباری دارای بازی ها و فعالیت های دیگر مانند صفحات رنگ آمیزی قابل چاپ هستند. در اینجا می توان به بازی فکری هایی مانند: ایروپولی، کیف پول، مونوپولی و یا کتاب هایی چون: هورا من میلیونرم به همین خیال باش و ولخرجی اشاره کرد.

البته که امروزه بازی تخته به فراموشی سپرده شده است. اما یک بازی خوب مانند مونوپولی، هر چند که فانتزی انجام می شود، به ایده های درآمد، پس انداز و از دست دادن کمک می کند.

قسمت اول این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا