چند راه سرگرم کننده برای آموزش دادن ارزش پول به فرزندتان قسمت اول

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-03-30 دیدگاه: 0 بازدید: 351

چند راه سرگرم کننده برای آموزش دادن ارزش پول به فرزندتان

1- خرید از بازارچه های محلی

بازارچه های محلی معمولا از وسایل موردعلاقه بچه ها تشکیل شده است. بچه های جوان تر دوست دارند یک کتاب یا اسباب بازی را در"فروشگاه های بیرون" تهیه کنند. و بچه های بزرگتر به سرعت متوجه می شوند که پول توجیبی های آن ها بیشتر برایشان باقی می ماند نسبت به اینکه از بازار خرید کنند. پس از آن، می توانند از اینکه معامله ی خوبی را انجام داده اند به خود ببالند و پول هایشان را پس انداز کنند.

اگر خانواده اتان دوست دارد که در روزهای تعطیل بخوابد، در عوض، بچه ها را به بازارچه های محلی ببرید. و این فرصت فوق العاده ای برای صحبت کردن در مورد استفاده دوباره و بازیافت مواد است.

2- ازبانک ها دیدن کنید.

ارزش بردن فرزندانتان به بانک خیلی بیشتر از دادن آبنبات چوبی به آن هاست. دیدن معاملات بانکی به بچه ها کمک می کند که ارزش پول را درک کنند. اجازه دهید فرزند شما تا آنجا که ممکن است درگیر دیدن امور در حال انجام بانک شود. حتی کودکان پیش دبستانی نیز می توانند در بررسی کردن امور بانکی به متصدی و یا ارباب رجوع کمک کنند.

هنگامی که فرزند شما بزرگتر شد، برایش حسابی باز کنید و به او کمک کنید تا چگونه پس انداز کردن را یاد بگیرد. بسیاری از بانک ها و موسسه های اعتباری حساب های ویژه ای برای حساب های بچه ها با موارد آموزشی و فعالیت های آنلاین دارند.

3- از کودکتان به عنوان دستیار پرداخت قبوض کمک بخواهید.

در حالی که فرزندتان به روی صندلی کودک نشسته و شما را می بیند که کارت اعتباری خود را به روی دستگاه می کشید، چند دکمه را فشار می دهید و بنزین را می زنید و صحبت های نامفهوم (فقط لب زدن) می کنید، دلیلی بر این نیست که دیدن این تصاویر برای آموزش دادن به کودکتان کافی باشد! آیا می توانید کودکتان را به خاطر این که او فکر می کند این دستگاه ها جادویی هستند سرزنش کنید؟ پس بدانید که دیدن، تنها کافی نیست.

شارون لچر دستیار نویسنده ی بابای پولدار، بابای فقیر می گوید: با اجازه دادن به فرزندتان به پرداخت صورتحساب از طریق کارت اعتباری، او را از توهم جادویی بودن در بیاورید. این کار باعث می شود که فرزندتان همه چیز را ببیند. در هنگام پرداخت قبوض و عوارض فرزندتان را با خود ببرید و به او یادآوری کنید که بداند شما برای چه چیزی پول پرداخت می کنید. به عنوان نمونه به او یادآوری کنید که چرا شما برای بنزین پول پرداخت کرده اید.

کودکان پیش دبستانی و مهد کودک می توانند رسید قبوض را در پاکتی برای خود نگه دارند و بر روی آن مهر بزنند. بچه های بزرگتر می توانند شماره چک را در دفترچه ی چکتان ثبت و یا در سیستم حسابداری اتان به صورت آنلاین ثبت کنند.

از کودکتان بخواهید در پرداخت بقیه ی قبوض به شما کمک کند، مانند قبوض خدمات، اجاره و ... . فرزندتان نه تنها از اینکه به عنوان بخشی از این کار لذت می برد، بلکه چشم انداز جدیدی را در مورد نحوه ی جریان پول به دست می آورد.ممکن است برخی مزایای جانبی دیگری وجود داشته باشد؛ هنگامی که بچه شما می داند هزینه های برق چقدر است، ممکن است در مورد روشن ماندن لامپ هنگام ترک اتاق، همکاری بیشتری داشته باشد و آن را خاموش کند.

4- در بازار کشاورزان خرید کنید.

در سوپرمارکت کودکان هیچ نشانه ای از کشاورز را نمی بینند. در عوض، آنها را به یک بازار کشاورزان برده و راهی عالی برای کمک به آنها در درک ارتباط بین کار و پول نشان دهید. اجازه دهید فرزند شما تا حد ممکن درگیر شود. او به شما کمک می کند تا یک دسته هویج را انتخاب کنید و پول نقد را به کشاورز بدهید، اواقتصاد بازار را در عمل خواهد دید.

توضیح دهید که کشاورز خودش گیاهان را رشد داده است، بنابراین او می تواند تصمیم بگیرد که ارزش مالی محصولاتش چقدر است و سپس مشتریان تصمیم می گیرند که آیا می خواهند این مبلغ را پرداخت کنند. شما همچنین می توانید توضیح دهید که با پولی که کشاورزان درآمد کسب می کند، می تواند توت های سیاه بیشتری را پرورش دهد.

ادامه دارد...

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا