چگونه از رفتار فرزندمان در مدرسه آگاه شویم قسمت اول

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-06-10 دیدگاه: 0 بازدید: 197

چگونه از رفتار فرزندمان در مدرسه آگاه شویم قسمت اول

شما از فرزندتان می پرسید: (امروز چه اتفاقی در مدرسه افتاد؟) یا (چه خبر از مدرسه؟) فرزند شما می گوید: (خبر خاصی نبود) اگر این جملات برای شما آشناست، ناامید نشوید. شما نمی توانید کل روز را در پشت یک آینه بنشیند و دائماً فرزند خود را ببینید (بپائید). شما می توانید از برگه های یادداشت برای پیشرفت فرزند خود استفاده کنید و آن ها را نزد خود نگه دارید. انجمن ملی آموزش و پرورش و معلمان دارای نکاتی برای یادگیری نحوه عملکرد فرزند در کلاس دارد.

با معلم فرزند خود صحبت کنید.

یک ارتباط سیستمی منظمی را با معلم فرزند خود برقرار کنید. هر هفته با یادداشت های رفت و برگشتی با معلم فرزند خود در ارتباط باشید. یک یا دو نظر واضح و کوتاه کافی است. اگر شما چنین سیستمی را برقرار کردید، فرزند خود را در جریان بگذارید. اجازه بدهید فرزندتان دفتر یادداشت مورد علاقه اش را برای ارتباط شما و معلمش انتخاب کند و خودش مسئول دادن این دفتر به شما و معلمش باشد. اگر روش ارتباط به وسیله ی یادداشت مورد قبول شما نیست از راه های دیگری چون صحبت کردن به طور منظم با تلفن و یا از طریق ایمیل استفاده کنید.

اگر مشکلی رخ داد، تا زمان برنامه ریزی شده ی کنفرانس مادرانه خودتان با معلم صبر نکنید. به او تلفن کنید و از او بخواهید هر چه زودتر او را ببینید. افکار خود را از قبل جمع آوری کنید تا زمانی که می خواهید در مورد نگرانی های خود صحبت کنید آماده باشید. جلسه را با عنوان جلسه ی حل مسئله و یا عنوان طوفان مغزی برقرار کنید که هر دوی شما بتوانید برای حل مشکل فرزندتان کار کنید. هر چه کمتر شما مخالف باشید، معلم فرزندتان کمتر حالت تدافعی به خود می گیرد و این باعث می شود که آسانتر با یکدیگر کار کنید.

اگر معلم فرزندتان شما را از مشکلی آگاه کرد و از شما خواست که او را ببینید، از قبل سئوالات خود را آماده کنید. فرزند من چه کاری را انجام داده که شما را ناراحت کرده است؟ چگونه برای حل این مشکل در خانه می توانم کمک کنم؟ چگونه می توانیم ما به صورت روزانه و هفتگی در بهترین وضعیت در ارتباط باشیم؟

با فرزند خود صحبت کنید

هر روز درمورد مدرسه از او سئوال بپرسید.برخی از خانواده ها در مورد رویدادهای روز در طول صرف شام، در طول حمام یا درست قبل از خواب صحبت می کنند، زمانی را انتخاب کنید که به کار شما بیاید و نتیجه بدهد. سعی کنید در مورد تمام جنبه های مدرسه صحبت کنید به عنوان نمونه در مورد دوستان فرزندتان، بهترین قسمت روز و ارتباط با معلم و ایده ها. اجازه بدهید فرزندتان بفهمد که شما دوست دارید در مورد تمام اتفاقات مدرسه بدانید نه فقط موفقیت هایش و یا مشکلاتش.

در مورد بخش های خوب روز قبل از بروزهر گونه مشکلی صحبت کنید.این روش بهتر است که بعد از این که درباره ی اتفاقات خوب صحبت کردید، در مورد رخدادهای بد صحبت کنید.

ادامه دارد...

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا