چگونه از رفتار فرزندمان در مدرسه آگاه شویم قسمت آخر

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-06-12 دیدگاه: 0 بازدید: 208

چگونه از رفتار فرزندمان در مدرسه آگاه شویم قسمت آخر

خاص باشید.

به جای اینکه بپرسید (امروز چه کار کردی؟) بپرسید ( خواندن کتابی را که درباره ی کشاورزی بود تمام کردی؟) و یا ( کتاب بعدی را که معلمتان از شما خواسته بخوانید چیست؟)

یک شنونده ی فعال باشید.

با دقت به آنچه که فرزندتان می گوید گوش دهید.سعی کنید بین جملاتی که گوش می دهید در مورد قسمت هایی که برای فرزندتان دشوار است سئوال بپرسید.

اهل مکالمه باشید.

همراه با بچه ها صحبت کنید نه اینکه فقط شما صحبت کنید. (ارتباط کلامی دو طرفه داشته باشید) بچه ها از سخنرانی ها استفاده می کنند. سعی کنید یک گفتگوی واقعی با آنها داشته باشید، نه یک مونولوگ. آنها اغلب دوست دارند بدانند زمانی که همسن آنها بودید در مدرسه چه اتفاقاتی برای شما افتاده است؟

خانه را گسترش یافته ی مدرسه کنید.

اگر فرزند شما مشتاق باشد که کتاب جدیدی را در خانه بخواند یا یک آزمایش علمی را انجام دهد، او را تشویق کنید.

با فرزندتان در انجام تکالیف مشارکت کنید.

هدف شما این نیست که تکالیف را انجام دهید، اما به طور مرتب هر کجا که مناسب است در انجام تکالیف به او کمک کنید. زمانی را برای تکالیف در نظر بگیرید واطمینان حاصل کنید که او همیشه تکالیف را انجام می دهد.

با دیگر والدین صحبت کنید.

کودکان مانند یک شبکه مداوم کار می کنند، آن ها احساسات و ایده هایشان را با یکدیگر در میان می گذارند. شما هم می توانید شبکه باشید. والدینی که همیشه با دیگر والدین در ارتباط هستند و در مورد نحوه ی عملکرد فرزندشان، مبادله ی افکار می کنند و در مورد معلم و مدرسه و در کل هر چیزی صحبت می کنند، احساس خوبی از آنچه که در کلاس درس می گذرد دارند نسبت به کسانی که خارج از شبکه هستند. فرزند شما نیز از آن قدردانی خواهد کرد. کودکان هنگامی که می دانند که انسان های بزرگ مهم زندگیشان (والدین و معلمان) در مورد رفاه آنها صحبت می کنند، احساس امنیت می کنند.

مشارکت داشته باشید.

راه های غیر رسمی را برای درگیر شدن با زندگی مدرسه ی فرزندتان پیدا کنید. اگر وقت آزاد دارید به صورت داوطلبانه مادر کلاس باشید. اگر وقت ندارید، برای پروژه های خاص گاه به گاه مانند کمک به یک بازی در کلاس یا یک مهمانی داوطلب شوید. شما همچنین می توانید از معلم بخواهید زمان هایی را در خانه به او کمک کنید، مانند تماس با دیگر والدین ، هماهنگ کردن ارسال نامه های خاص یا کمک به جمع آوری مواد مورد نیاز برای یک پروژه هنری خاص. یکی دیگر از گزینه ها این است که کلاس را سفرها همراهی کنید.

به این توجه داشته باشید زمانی که کودک شما با بچه های دیگر بازی می کند و در مورد مدرسه صحبت می کند شما اطلاعات زیادی را می شنوید. نگران نباشید این یک کار مخفیانه نیست. اگر کودک شما آشکارا صحبت کند، شما حق دارید که توجه کنید.

قسمت اول این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا