چگونه کودکی را که به خوبی گوش می دهد پرورش دهیم قسمت اول

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-04-23 دیدگاه: 0 بازدید: 157

چگونه کودکی را که به خوبی گوش می دهد پرورش دهیم قسمت اول

شنونده ی خوب بودن تاثیر بسیار مهمی در موفقیت فرزندتان در مدرسه دارد. اگر او نمی تواند مسیرها (قوانین) را دنبال کند، یا در زمین بازی و یا در کلاس درس، او یادگیری سختی را خواهد داشت. بچه هایی که شنوندگان خوبی هستند نیزارتباط اجتماعی بهتری دارند - آنها تمایل دارند که دوست خوبی برای دیگران باشند.

در اینجا هفت راه وجود دارد که می توانید کمک کنید فرزندتان شنونده ی بهتری باشد:

شنونده ی خوبی باشید

هنگامی که فرزندتان چیزی را برای شما تعریف می کند، صحبت او را قطع نکنید. به طور مستمر تمام توجهتان را زمانی که او صحبت می کند به او بدهید. روزنامه نخوانید و یا هم زمان با شخص دیگری صحبت نکنید. زمانی که می خواهد به شما چیزی نشان بدهد و یا تعریف کند تمام توجهتان به او باشد.

اگر می خواهید که او به شما گوش بدهد، باید ببیند که زمانی که او با شما حرف می زند کاملاً به او گوش می دهید. بچه ها پاسخ احترامی را که می بینند می دهند. و بچه هایی که گوش می دهند اغلب خودشان شنونده خوبی می شوند.

همچنین به نحوه ی صحبت کردن شما گوش می دهند. ممکن است شما از آن آگاه نباشید، اما سبک صحبت کردن شما بسیار شبیه به سبک صحبت کردن والدینتان است. به آنچه که می گوئید توجه کنید و اینکه چطور می گوئید تا ببینید آیا عادت هایی وجود دارد که بخواهید تغییرش دهید.

دستورالعمل های واضح و ساده برای انجام کارهای روزمره ارائه دهید. کودکتان را عادت به انجام دادن دستورالعمل های ساده دهید. با کودکتان ارتباط چشمی داشته باشید و بگوئید (لطفاً به دستشوئی برو و دست هایت را بشور. بعد از آن کوله پشتی ات را بردار و به طبقه ی پائین برو.)

به یاد داشته باشید که چه چیزی برای سنش مناسب است. در 2 سالگی احتمالاً فقط یک دستورالعمل دو مرحله ای را می تواند انجام دهد (کوله پشتی ات را بردار و به طبقه ی پائین برو). 3 ساله یا 4 ساله ممکن است بتواند کمی بیشتر کار کند.

زمانی که شنونده ی بهتری شد، می توانید یک یا دو ظیفه ی دیگر اضافه کنید.به این ترتیب، شما نه تنها کودک خود را برای گوش دادن به خوبی آموزش می دهید، بلکه او را مستقل هم می کنید.

خوب گوش دادن را ستایش کنید

بگوئید: (ممنونم که به خوبی حرف گوش می دهی.) میل به گوش دادن را در فرزند شما بیشتر می کند. زمانی که او یک دستورالعمل را برای اولین بار به خوبی انجام داد، او را به طور ویژه ستایش کنید.

منظورتان را به او بگوئید

اگر به کودک خود بگویید " می توانی دو کوکی دیگر داشته باشی، سپس دو کوکی ها را به او بدهید، نه سه یا چهارتا. در غیر این صورت، فرزند شما تنها زمانی به ساز شما می رقصد که بفهمد شما سر حرف خودتان نیستید.

ادامه دارد...

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا