اسباب بازی برای کودکان 12 ماه تا 18 ماه

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1396-11-14 دیدگاه: 0 بازدید: 749

چه اسباب بازی برای کودک 12 ماهه تا 18 ماهه مناسب است؟

کودک نوپای شما این روزها را پشت سر خواهد گذاشت. و همان طور که شما به دنبال کودک کوچک خود در خیابان می دوید، ممکن است دلتان برای روزهایی که او تازه راه رفتن را یاد گرفته بود تنگ شود. (فعال) یک واژه ی مناسب برای توصیف کردن کودکان در این سن است. و آن ها هر اسباب بازی را که بتواند کودک را به خود عاشق کند در این سن دوست دارند. به عنوان مثال: توپ ها، الاکلنگ های کوچک و مجموعه های کوهنوردی کوچک.

در این سن، دست های کوچکشان در حال هماهنگ شدن است. و کودک شما هم اکنون می تواند از اسباب بازی هایش استفاده ی بهتری بکند. برج های بلوک بیشتری را بسازد و یا نا مفهوم نقاشی بکشد. بازی کردن تجربیات زیادی را برای کودک به ارمغان می آورد. به عنوان نمونه کودک با خودش می گوید: اگر این توپ را بیاندازم چه می شود؟ یا اگراین اهرم را بکشم چه اتفاقی می افتد؟

در این سن، اکثر کودکان علاقه مند به عواقب اقدامات خود هستند و به خاطر اینکه حافظه ی آن ها به درستی توسعه نیافته است، از کارهای تکراری خودشان خسته نمی شوند. همچنین کودکان نوپا دوست دارند کارهای بزرگسالان را تقلید کنند. بنابراین، ابزارهایی که این امکان را به آن ها می دهد برایشان مناسب است.

آجرهای بزرگ ساختمان:آجرهای مقوایی سبک به اندازه ی کافی بزرگ هستند که کودک بتواند به هر جا که دلش بخواهد آن ها را تکیه بدهد. اما بخش رضایت بخش آن، آنجایی ست که دیواری را کودک ساخته بریزد.

اسباب بازی های هل دادنی و کشیدنی:اسباب بازی های سنگینی را که با هل دادن زیاد شروع به حرکت در خانه می کنند به آن ها بسپارید. واگن های قطار می توانند انتخاب های ایده آلی باشند. اسباب بازی های کشیدنی واکرهای پیشرفته ای است که آن ها می توانند با کشیدن آن ها در پشت خود رو به جلو حرکت کنند. به آن ها چیزهایی را بدهید تا نگاهی به آن ها بیاندازند. اسباب بازی های هل دادنی فلاپ، یا اسباب بازی های که صدای جیرجیر و یا هر صدای دیگری دارند یا هر اسباب بازی دیگری که برای آن ها جذاب است، به آن ها بدهید. درباره ی کودک نوپای خود بیشتر بخوانید.

اسباب بازی های مرتب سازی و لانه سازی: کودکان نوپا دوست دارند مرتب کنند، روی سر هم بچینند، نامرتب کنند و یا بلوک های مرتب شده را بریزند، یا اساساً زندگی خود را دوباره سازماندهی کنند. اسباب بازی های مرتب سازی و لانه سازی برای کودکانی که دوست دارند خودشان مشکلات اولیه اشان را حل کنند بسیار مناسب است.

باشگاه کوهنوردی: یک ورزشگاه کوچک می تواند به کودک شما برای بالا رفتن، قایم شدن، سر خوردن و یا هر مهارت حرکتی دیگر کمک کند و با تمرین کردن این مهارت ها را، تقویت کند. اما این مجموعه ها می توانند بسیار گران باشند و کودکان شما نیز به سرعت رشد می کنند.

توپ ها: هر توپی که گرفتنش آسان باشد می تواند برای کودک در این سن مناسب باشد. مانند: توپ های ساحلی پر باد، توپ های پارچه ای. از توپ های فومی پرهیز کنید چون ممکن است کودکان آن ها را قورت بدهند. کودکان نوپا از لگد زدن به توپ، فشار دادن و پرتاب کردن توپ لذت می برند.

مداد ها و کاغذهای قابل شستشو: اجازه بدهید با شتاب نوشتن را شروع کنند. به دست کودک خود همزمان بیشتر از 2 مداد ندهید. شما نمی خواهید که او را از این کار دلزده کنید. بسته ی کاغذ را به روی زمین بگذارید تا او بتواند بدون کشیدن کاغذ به دنبال خود نقاشی خود را بکشد.

وسایل نقلیه ی سواری: این مدل از حرکت کردن برای کودکان بسیار محبوب تر از راه رفتن است. بسیاری از اسباب بازی های سواری کوچک مدل هایی با دسته هایی برای بزرگسالان دارند که زمانی که کودک خسته می شود بزرگسالان آن ها را به حرکت در بیاورند. از ماشین های سواری الکترونیکی خودداری کنید. آن ها گران هستند و لذت حرکت کردن کودک را با قدرت خود می گیرند.

کتاب های تصویری: کودک نوپای شما از کتاب های تصویری نسبت به فعالیت ها و نشان دادن اشیاء آشنا لذت بیشتری خواهد برد. او ممکن است به داشتن کتابخانه ی شخصی اش افتخار بکند و شانس دادن کتاب موردعلاقه اش به شما را بدهد تا ان را بخوانید.

دیدگاه خود را بنویسید

بالا