نکاتی برای ایمنی اسباب بازی قسمت اخر

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-02-29 دیدگاه: 0 بازدید: 243

نکاتی برای ایمنی اسباب بازی قسمت آخر

مخصوصاً مراقب ست های باتری که قدرت زیادی دارند، باشید. کمیسیون ایمنی کالای مصرفی آمریکا به این نکته اشاره کرده است که قطعات مغناطیسی به هزاران نفر آسیب رسانده است. از جمله مرگ یک دختر 19 ماهه. از آوریل 2015 قانون جدیدی در خصوص ممنوعیت فروش اسباب بازی هایی که مگنت های کوچک و بسیار قوی دارند، وضع شده است. این آژانس توصیه می کند از اسباب بازی های دارای قطعات مغناطیسی برای زیر 14 سال استفاده نکنید.

از سموم پنهان آگاه باشید: حتی زمانی که یک اسباب بازی پیدا می کنید که به نظر می رسد ایمن است، از اینکه آن را با مواد شیمیایی بالقوه مضر نساخته اند مطمئن شوید. فتالات و یا ( نرم ساز پلاستیک ) استفاده می شود تا پلاستیک انعطاف پذیرتر و با دوام تر باشد و این مواد شیمیایی در بسیاری از اسباب بازی ها یافت می شود. کادمیوم، سرب، جیوه و آرسنیک مواد شیمیایی دیگری هستند که در همه چیز از جمله عروسک ها و چهره های عروسکی اکشن تا جواهرات کودکان و عروسک های حیوانات استفاده می شود.

باتری های دکمه ای را دور از دسترس نگه دارید: باتری های دایره ای کوچک در کارت پستال های موسیقی، اسباب بازی، کنترل بازی های بی سیم و کنترل از راه دور پیدا می شوند و برای کودکان بسیار خطرناک هستند. در صورت بلعیده شدن یک باتری دکمه ای در کمتر از 2 ساعت می تواند منجر به فعل و انفعالات شیمیایی خطرناک در بدن شود.

حلقه فیلم های پلاستیکی را دور بیندازید: قبل از دادن یک اسباب بازی جدید به کودک خود، از اینکه هیچ حلقه فیلم پلاستیکی در جعبه و یا خود اسباب بازی وجود ندارد، مطمئن شوید. (فیلم های پلاستیکی روی آینه یا قسمت های آینه ای از اسباب بازی ها ممکن است حادثه ساز باشد). کمیسیون ایمنی کالای مصرفی آمریکا به مواردی که تقریبا کودکی بر اثر بلعیدن فیلم های پلاستیکی روی آینه به مرز خفگی رسیده بودند، اشاره می کند.

اسباب بازی ها را ایمن نگه دارید: کمیسیون ایمنی کالای مصرفی آمریکا گزارش کرده است که بر اثر ریختن اسباب بازی ها ازسبد اسباب بازی بر روی سر و گردن کودکان، تعدادی کشته شده اند. همچنین ممکن است کودکان به درون سبد اسباب بازی ها رفته و در آن گیر کرده باشند. از یک سبد که دارای درب کشویی باشد و یا در سبک که بتوانید آن را بردارید، استفاده کنید. شما همچنین می توانید یک سبد اسباب بازی که دارای مانعی برای بسته شدن درب سبد شود استفاده کنید.

ترجمه شده توسط کودک دانا

قسمت اول این مقاله

قسمت دوم این مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

بالا