پنج باور غلط در رابطه با پرورش کودک با دو زبان قسمت اول

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-05-24 دیدگاه: 0 بازدید: 173

5 باور غلط در رابطه با پرورش کودک با دو زبان قسمت اول

باورهای غلط برای پرورش یک کودک دو زبانه و یا بیشتر زیاد است. گاهی اوقات پدر و مادر از انجام این کار دلسرد می شوند. والدین می گویند که این کار می توانند منجر به سردرگمی و به تاخیر افتادن صحبت کردن فرزندشان شود و ممکن است فرصت را از دست بدهند. در اینجا شایعترین باورهای غلط و یک داستان واقعی از کودک دوزبانه را برای شما بازگو می کنیم.

1.پرورش دادن کودک بیشتر از یک زبان باعث سردرگمی او می شود

این به مراتب شایع ترین باور غلط است. بعضی از والدین فکر می کنند که اگر کودک در یک زمان در معرض یادگیری دو زبان قرار گیرد، ممکن است سردرگم شود و قادر به تمایز بین آنها نباشد.

باربارا زورر پیرسون، نویسنده پرورش کودک دو زبانه می گوید: (از چند روز پس از تولد، همه نوزادان می توانند تفاوت بین بسیاری از زبان ها را بیان کنند.) او می گوید این امر به ویژه هنگامی درست است که زبان ها کاملا متفاوت از یکدیگر باشند. به عنوان مثال: فرانسوی و عربی کاملاً متفاوت هستند.

او می گوید: (در آن سن و سال، نوزادان برای تشخیص تفاوت زبان ها از هم مشکل دارند مانند تشخیص زبان انگلیسی از آلمانی. اما در حدود 6 ماهگی نیز می توانند این تفاوت را تشخیص دهند.)

باور غلط سردرگمی، احتمالا نتیجه تحقیقات قدیمی است که در مطالعات ضعیف طراحی شده است و نتیجه ی این باور این بوده که قرار گرفتن زود هنگام کودک در معرض یادگیری دو زبان باعث ضرر رساندن به او می شود. این تحقیق بعضی از والدین مهاجر را مجبور کرد زبان مادری خود را رها کنند و بر مهارت زبان انگلیسی تأکید کنند.

2.پرورش کودک با دو زبان منجر به تاخیر در صحبت کردن او می شود

کودکانی که با دو زبان پرورش پیدا می کنند نسبت به کودکانی که یک زبان را یاد می گیرند ممکن است کمی دیرتر شروع به صحبت کردن بکنند. که طبق گفته ی کارشناسان این تاخیر کاملاً عادی است و یک قاعده ی کلی نیست.

متأسفانه، والدینی که نگرانی های خود را پیرامون پرورش گفتار کودک دو زبانه خود ابراز می کنند، اغلب گفته می شود که به یادگیری یک زبان می چسبند. این اتفاق به این دلیل می افتد که در گذشته دو زبانگی به عنوان مشکلی درتوسعه زبان شناخته می شد.

الن استابه کستر، رئیس جمهور دوزبانه که خدمات گفتار دو زبانه را در آستین تگزاس ارائه می دهد، می گوید: (تحقیقات نشان می دهد که دوزبانگی موجب تاخیر در یادگیری هر دو زبان و صحبت کردن نمی شود.)

حتی اگر قبلا تشخیص داده شده باشد که فرزندتان در صحبت کردن تاخیر دارد، پرورش دادن او با دو زبان، تاخیر در سخن گفتن او را افزایش نخواهد داد.

کستر می گوید: (مطالعات نشان داده اند که کودکانی با تاخیر در گفتار که در محیط های زبان دوگانه هستند، زبان را با همان سرعتی که در محیط تک زبانی دارند یاد می گیرند.)

این مقاله ادامه دارد...

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا