اسباب بازی هایی که باعث رشد فیزیکی کودک می شود

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-02-11 دیدگاه: 0 بازدید: 224

اسباب بازی هایی که باعث رشد فیزیکی کودک می شود (برای 5 تا 8 ساله ها)

برای کودکی که مدرسه می رود، زمان بازی کردن برای رشد فیزیکی او اهمیت بسیاری دارد و بازی کردن با اسباب بازی باعث برانگیخته شدن رشد جسمی و مغز کودک می شود.

کودک شما باید طیف وسیع و مختلفی از انواع اسباب بازی ها را در جعبه ی اسباب بازی هایش داشته باشد. سعی کنید همیشه از دید کودکتان، اسباب بازی هایش جذاب باشد. در زیر ایده های بیشتری را به شما ارائه می دهیم.

برای تقویت مهارت های حرکتی کودکتان، اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که بر هماهنگی و تعادل و ایجاد قدرت بازو و پا تأکید داشته باشند.

اسباب بازی های سواری :

وقتی که کودک شما به پنج سالگی رسید، آماده است دوچرخه سواری کند حالا یا با چرخ های کمکی یا بدون چرخ های کمکی. با یک دوچرخه ی متناسب با سنش شروع کنید. از وسیله هایی که برای حرکت به باتری نیاز دارند اجتناب کنید. صرف نظر از نگرانی بابت امنیت کودک، بهتر است که کودک خودش برای به جلو بردن وسیله تلاش کند.

تجهیزات ورزشی :

بازی کردن با توپ باعث هماهنگی چشم و دست در هنگام پرتاب کردن و گرفتن توپ می شود و همچنین باعث می شود کودک بسیار بدود. کودک خود را به ورزش های مختلفی که از توپ در آن بازی استفاده می شود ببرید، از فوتبال آمریکایی گرفته تا بسکتبال و فوتبال.

اسباب بازی های اکشن :

می توانید اسباب بازی های مانند اسکوترهای مناسب سن کودکتان، طناب های پریدن، اسکیت بورد، تونل های بازی، اسباب بازی های نوسانی و یا بادکنک ها را انتخاب کنید. اسکیت روی سطح خیابان و خط ها و یا اسکی روی یخ را انتخاب کنید. البته زمانی که کودکتان با هر یک از این وسیله ها بازی می کند از او بخواهید کلاه ایمنی را بپوشد.

بازی کردن با اسباب بازی هایی که باعث تقویت مهارت های حرکتی کودک می شود نیاز به هماهنگی دست و چشم دارند و عضلات دست را به کار می گیرند، که نوشتن و دیگر مهارت های حرکتی را بهبود می بخشد.

تجهیزات مورد نیاز هنر :

انواع مختلفی از وسایل لازم هنری را برای کودکتان از قبیل مداد رنگی و مداد، ماژیک های علامت گذار، گچ و تخته، آبرنگ، رنگ آمیزی و کتاب های کاردستی، مدل سازی با گل رس، قیچی، چسب، تمیزکننده لوله، و یک جعبه ضایعات از مواد قابل بازیافت (لوله های مقوایی و دیگر وسایل و یا ظروف پلاستیکی خالی) تهیه کنید.

تخته های داستان گویی:

مانند تابلوهای آهنی، تخته های مغناطیسی و تابلوهای چند منظوره با چند قطعه را برای کودکانتان تهیه کنید.

اسباب بازی های خانه سازی:

مدل های مختلفی از بلوک های ساختمانی (از جنس پلاستیک، چوب، مقوا، فوم)و یا کیت ها و مدل هایی را که برای سن فرزند شما طراحی شده اند، را برای کودکتان تهیه کنید.

اسباب بازی برای دست ورزی:

پازل ها، آلات موسیقی، کارت های بازی، بازی های تخته ای و یا کارت های معمولی برای بازی های ساده. عروسک ها و یا خانه سازی برای عروسک ها، چهره های اکشن و یا مجموعه های قطارسازی را برای کودکانتان تهیه کنید.

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا