چگونه با کودک خود در سن 5 سالگی درباره ی مسائل جنسی صحبت کنیم قسمت آخر

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-04-20 دیدگاه: 0 بازدید: 171
  • چگونه با کودک خود در سن 5 سالگی درباره ی مسائل جنسی صحبت کنیم؟ قسمت آخر

چطور یک نوزاد جدید از شکم تو بیرون می آید؟ خردسالان مجذوب حاملگی و به دنیا آمدن یک نوزاد هستند و ممکن است آن ها رویای هر چیزی راببینند، از استفراغ مادرشان و خارج کردن نوزاد از شکم مادرشان توسط دکتر گرفته تا اجازه دادن به نوزاد برای راه رفتن.

آسان ترین پاسخ این است: (نوزاد ما زمانی آماده ی به دنیا آمدن است که نیاز به غذای بیشتراز آنچه که در شکم مادرش می خورد داشته باشد و زمانی که او دیگر بزرگ شده باشد، مادر به بیمارستان منتقل خواهد شد، جایی که پزشکان می توانند به دنیا امدن نوزاد کمک کنند. مادربزرگ برای دو یا سه روز ازتو مراقبت خواهد کرد و بعد از آن مادر به همراه نوزاد جدید به خانه می آیند و همه با هم خواهند بود.)

بعضی از کودکان که واقعا می خواهند جزئیات بیشتری بدانند ممکن است آمادگی شنیدن داشته باشند. (ماهیچه های قوی در شکم من کودک را به سمت مهبل واژن من هل می دهند و از بین پاهایم عبور می دهند. چند ساعت طول می کشد و من به بیمارستان می روم و پزشکان به نوزاد کمک می کنند تا به دنیا بیاید و در آن لحظه او را معاینه می کنند و از او مراقبت می کنند.)

سؤالات دیگر در مورد حاملگی عبارتند از: آیا کودک در شکم تو تنهاست؟ آیا او گرسنه است؟ آیا در داخل شکم شما می خوابد؟ در حال حاضر او چه شکلی است؟ چرا وقتی دستشوئی می کنید (ادرار) او نمی افتد؟ وقتی من با شکم تو حرف می زنم، او صدای من را می شنود؟

شما و پدر چه کار می کنید؟ بسیاری از والدین نگرانند که فرزندشان بتواند در طول رابطه جنسی وارد اتاق آن ها شود. این یک اتفاق معمول است.

تقریباً غیر ممکن است که متلاطم نشوید، اما سعی خود را بکنید( و برای اتاق خود قفل تهیه کنید) بگوئید (ما عاشق یکدیگر هستیم، نشان دادیم که چقدر همدیگر را دوست داریم. معمولاً در را قفل می کنیم، زیرا خصوصی است، اما فقط این بار فراموش کردیم.)

بسته به واکنش فرزندتان، می توانید بپرسید (آیا این باعث شد که تو ناراحت شوی؟ آیا چیز دیگری نیاز داری؟ )

اطمینان حاصل کنید که فرزند شما از آنچه که دیده نترسد و نگران نباشد و حتماً تاکید کنید که او هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

سرزنشش نکنید و به او بگوئید که قبل از آمدن باید در می زد و اجازه می گرفت.

بسته به اینکه او چه دیده، واکنش کودک به اینکه شما را در حال روابط عاشقانه دیده، ممکن است او را ناراحت کند. (شما به یکدیگر آسیب می رساندید؟ و یا کنجکاوانه تر، چرا شما آن سر و صداها از خود در می آوردید؟ و یا آیا شما کشتی می گرفتید؟)

اگر به نظر رسید که فرزند شما نگران نیست، هیچ مشکلی ندارد که نخواهید توضیح بدید که چه چیزی در حال انجام دادن بوده. اگر اتاق تاریک بوده و شما زیر پوششی (پتو) بودید، ممکن است او چیزی ندیده باشد. این کافی است که خیلی ساده بگوئید: (ما زمان خاصی را با هم سپری می کردیم و یا اینکه چون ما همدیگر را خیلی دوست داریم یکدیگر را در آغوش گرفتیم.)

قسمت اول این مقاله

قسمت دوم این مقاله

قسمت سوم این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا