چگونه با کودک خود در سن 5 سالگی درباره ی مسائل جنسی صحبت کنیم قسمت سوم

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-04-16 دیدگاه: 0 بازدید: 149

چگونه با کودک خود در سن 5 سالگی درباره ی مسائل جنسی صحبت کنیم قسمت سوم

حریم خصوصی را آموزش دهید. فرزند شما نیاز گاه به گاه به "زمان خصوصی" می فهمد و حتماً می داند که قبل از ورود اتاق شما زمانی که درب اتاق بسته است، باید به آن ضربه بزند. اطمینان حاصل کنید که هنگامی که فرزند شما درب خود را بسته است، همان قواعد را دنبال کنید. او ممکن است در این سن علاقه مند به حفظ حریم خصوصی باشد و یا نباشد، اما اگر شما قوانین را رعایت کنید، او بهتر قوانین خانواده را درک خواهد کرد.

یک کودک خردسال نیز باید بداند که بخش خصوصی او خصوصی است و هیچ کس نباید ان بخش را لمس کند، به جز پدر و مادرش و یا دکترش، و فقط برای استفاده از توالت و یا برای انجام آزمایشات کمک بخواهد. اجازه بدهید که او بداند اگر در موقعیتی کسی سعی این را داشته که او را لمس کند، بتواند نه بگوید و این مسئله را به شما و یا هر کس دیگری که نزدیکش است بگوید.

کودکان چه سئوالاتی را می پرسند...والدین چه پاسخی می دهند.

سارا به من گفت که خداوند نوزادان مادران و پدران را به آن ها ارمغان می دهد. آیا این درست است؟ در این زمان، فرزند شما ممکن است بخواهد فراتر از (نوزادان از کجا می آیند؟) را بداند.

شما می توانید برخی از روش های دیگر زایمان را توضیح دهید، در حالی که به او آنچه که از شما یاد گرفته است یادآوری می کنید: (به یاد داشته باشید، ما درباره نوزادانی که از یکی از دانه های پدر و یکی از تخم مادر به دنیا آمده اند صحبت می کنیم). بله درست است. اما بسیاری از مردم نیز بر این باورند که کودکان هدیه ای از خدا هستند و من فکر می کنم که این هم درست است یا اینکه ایمان شما این سوال را اینگونه پاسخ می دهد.

البته، کودکان در این سن به طور گسترده حس کنجکاوی در مورد مسائل جنسی دارند و خیلی زیاد در مورد این موضوع سئوال می پرسن. بنابراین نگران نباشید اگر فرزند شما هنوز در مرحله ی (نوزادان از کجا می آیند؟) است و یا اینکه اگر پیشرفت کرده باشد و بخواهد بداند (جنسیت چیست؟)

روابط جنسی چیست؟ یک متخصص کودکستان بهتر به این پرسش پاسخ می دهد که آیا چیزی که او دیده یا شنیده است ، معمولا از یک کودک بزرگتر یا از تلویزیون این ایده معرفی شده است. از این سوال خجالت نکشید، اگرچه او هنوز خیلی جوان است تا بتواند جزئیات را درک کند.

به او بگوئید که روابط جنسی نوعی در آغوش گرفتن بزرگسالان است که نشان بدهند چقدر یکدیگر را دوست دارند. بعضی اوقات یک مرد و یک زن می توانند در روابط جنسی فرزندی را به وجود بیاورند. سؤال های مرتبط با این موضوع می توانند اینگونه باشند: چرا مردم رابطه جنسی دارند؟ عشق چیست؟ آیا رابطه جنسی همانی است که در رختخواب انجام می دهید؟

آیا می توانی نشانم بدهی که چگونه بچه ای را به وجود می آورید؟ هنگامی که او درباره راه مخصوص بزرگسالان و بوسه وبه وجود آوردن بچه ها را شنیده است، این یک جهش بزرگ برای یک کودک پنج ساله کنجکاو نیست که بخواهد یک نمایش واقعی را ببیند. مهربان باشید، اما روراست.

نه، بزرگسالان زمانی می توانند کودکی را به وجود بیاورند که در تنهایی رابطه ی خصوصی داشته باشند. در آن زمان ها آن ها دوست دارند که به یکدیگر نشان بدهند که چقدر همدیگر را دوست دارند. این همان چی بود که ما تو را ساختیم - اما در زمان خاصی که ما تنها بودیم.

آیا من می توانم بچه داشته باشم؟ در اینجا شما می توانید اطلاعاتی در مورد توانایی های مختلف بدن کودکان و بزرگسالان ارائه دهید. (نه، ایجاد کردن بچه ها چیزی است که فقط بزرگسالان می توانند انجام دهند. بدن شما هنوز آماده نیست، اما زمانی که بزرگتر شدی می توانی.)

سئوالات مشابه دیگر مانند: (آیا باباها می توانند نوزاد داشته باشند؟ آیا من می توانم زمانی که به اندازه ی کافی بزرگ شده ام که گوش هایم را برای گوشواره سوراخ کنم، بچه داشته باشم؟ چطور زمانی که تو در هنگام خداحافظی در مدرسه (مهد کودک) من را می بوسی، ما بچه دار نمی شویم؟) (به این دلیل که روش بوسیدن و در آغوش گرفتن برای به وجود آوردن یک نوزاد فرق می کند و فقط بدن دو بزرگسال می تواند بچه را به وجود بیاورد.)

ادامه دارد...

قسمت اول این مقاله

قسمت دوم این مقاله

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا