چرا کودکان از مدرسه رفتن هراس دارند و برای مقابله با آن چه باید کرد قسمت سوم

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-07-23 دیدگاه: 0 بازدید: 171

چرا کودکان از مدرسه رفتن هراس دارند و برای مقابله با آن چه باید کرد قسمت سوم

قبل از به پایان رسیدن تعطیلات تابستان، زمانی که معلمان برنامه های کلاسی خود را تنظیم می کنند، یک دیدار غیر رسمی از مدرسه داشته باشید. اجازه دهید که فرزندتان از هر مسیری که دلش می خواهد ( از این طرف به آن طرف) راه برود. اطمینان حاصل کنید که فرزندتان مکان سرویس بهداشتی ها، آب خوری ها، کتابخانه، دفتر، ایستگاه پرستار و هر جای دیگر که فرزندتان می خواهد، چک کند.

استراتژی دیگر این است که یک کودک جوان تر با یک دوست بزرگ تر در مدرسه همراه باشد. البته که یک خواهر و یا برادر بزرگتر برای این امر ایده آل است، اما شما همچنین می توانید در بین دوستان و همسایگان خود به دنبال ( هم مدرسه ای بزرگتر ) باشید که در مدرسه از فرزند شما مراقبت کند.

اگر کسی مرا دوست نداشته باشد چه می شود؟ باور کنید یا نکنید، مهم نیست که آیا فرزند شما به کلاسی می رود که نصف بچه های کلاس را از قبل می شناسد و یا اینکه به کلاس جدیدی می رودی که در آن جا کسی را نمی شناسد. در هر صورت، او احتمالاً نگران تنها بودن و یا طرد شدن از سمت دیگر هم کلاسی هایش است. حتی بچه های بزرگتر که به خوبی از این امر اجتماعی برخوردار هستند، می دانند که گروه های دوستی خود را که سال گذشته با هم صمیمی بودند و زمان نهار خوردن را با هم می گذراندند، تغییر می کند و تضمینی وجود ندارد که امسال نهار را با هم بخورند. مراقب باشید که به طور ناخودآگاه با گفتن جملاتی مانند: ( اما تو دوستان بسیار زیادی داری...) ترس فرزندتان را کوچک نشمارید. کودک شما ممکن است از آن برداشت اشتباه کند که می خواهید با اشاره او را به صحبت نکردن در مورد این موضوع دعوت کنید. در عوض، اجازه دهید او بداند که شما احساس او را درک می کنید : ( خیلی سخت است وقتی که تعداد زیادی از بچه های کلاست را نمی شناسی، این طور نیست؟ ) یا ( من در دوران مدرسه نگران بودم که به تولد بچه های دیگر دعوت نشم ) بعد از کودک خود بپرسید: ( برای اینکه احساس بهتری داشته باشی چه کاری می توانیم انجام بدهیم؟ آیا می خواهی سامانتا را دعوت کنیم که با ما اسکوتر سواری کند؟ او هم در کلاس توست و به نظر دختر خوبی می آید.) شما حتی می توانید یک پیک نیک (بازگشت به مدرسه) غیر رسمی در یک پارک محله ای برای همکلاسی های آینده فرزند خود قرار دهید.

اگر او در حال حاضر یک گروه دوستی در مدرسه دارد، آنها را تشویق کنید تا یک یا دو شب قبل از روز اول مدرسه به یکدیگر تماس تلفنی بگیرند و فرم لباس هایشان را با هم هماهنگ کنند. به عنوان مثال، اگر همه آنها موافقت کرده اند لباس و تی شرت های راه راه را بپوشند، آن ها به احتمال زیاد در مورد اینکه آن ها زود از بین خواهند رفت (جنس مناسبی ندارند) کمتر اندیشیده اند.

این مقاله ادامه دارد...

قسمت اول این مقاله

قسمت دوم این مقاله

قسمت چهارم این مقاله

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا