چرا کودکان پیش دبستانی از کلاس می ترسند و برای مقابله با آن چه باید کرد قسمت اول

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-07-07 دیدگاه: 0 بازدید: 177

چرا کودکان پیش دبستانی از کلاس می ترسند و برای مقابله با آن چه باید کرد؟

چرا کودکان از مدرسه رفتن هراس دارند؟

بیایید این را بپذیریم: تغییر برای همه ی ما سخت است. در مورد چگونگی احساس شب قبل از شروع یک کار جدید فکر کنید و حالا به این فکر کنید زمانی که کودک شما پیش دبستانی را شروع می کند و یا به کلاس جدیدی می خواهد برود، قرار است با چه چیزهای جدیدی روبه رو شود.

پاتریشیا هندرسون شیمم، مدرس دانشگاه کالج بارنارد در نیویورک در مورد رشد کودک نوپا می گوید: (کودکان پیش دبستانی ترس زیادی دارند).(این به این دلیل است که آنها اغلب کاری را انجام می دهند که قبلا انجام نداده اند.)

علاوه بر اشک هایی که به دلیل ترسیدن می ریزد ، ترس های کودک پیش دبستانی می تواند موجب بیدار شدن او در شب هنگام خواب (یا بیش از حد نیاز خوابیدن)، در او شود. در هنگام آموزش توالت رفتن عقب نشینی کند یا ناگهان رفتار تهاجمی نشان دهد.

احتمالاً کودک پیش دبستانی شما دقیقا می داند که ازچه چیزی می ترسد. از اسلاید بزرگ در زمین بازی مدرسه، یا استفاده از یک توالت نا آشنا، یا ممکن است فقط در مورد مدرسه احساس ترس داشته باشد بدون اینکه بتواند به شما بگوید چرا.در هر صورت، چند استراتژی ساده کمک خواهد کرد که او با تجارب جدید روبرو شود:

به او فرصت صحبت کردن بدهید: کودک پیش دبستانی خود را تشویق کنید تا درباره چیزی که او را نگران کرده صحبت کند.

اگر او هنوز خیلی صحبت نمی کند، (کلامی نیست) سعی کنید بازی هایی را انجام دهید که ایده ی آمدن و رفتن را معرفی می کنند: با او در بین تعدادی ماشین (پارک شده) قایم باشک بازی کنید و یا با اسباب بازی هایی که ماشین یا قطار داخل تونل می روند بازی کنید.سپس از این بازی به عنوان یک پد راه انداز استفاده کنید تا در مورد اینکه چگونه اتومبیل ها (فرزند شما) زمانی که به جایی می روند برگردند، صحبت کنید.

شما همچنین می توانید نمونه ای را با آرامش در ارتباط با ترس خودتان تنظیم کنید: گاهی اوقات وقتی که یک فرد جدید را می بینم می ترسم، اما سعی می کنم شجاع باشم و به هر حال سلام کنم.

این مقاله ادامه دارد...

قسمت دوم این مقاله

قسمت سوم این مقاله

قسمت چهارم این مقاله

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا