چرا کودکان پیش دبستانی از کلاس می ترسند و برای مقابله با آن چه باید کرد قسمت سوم

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-07-11 دیدگاه: 0 بازدید: 162

چرا کودکان پیش دبستانی از کلاس می ترسند و برای مقابله با آن چه باید کرد قسمت سوم

پیش دبستانی ها به دلیل اینکه هنوز خیلی جوان هستند از اضطراب جدایی رنج می برند و در عین حال به اندازه کافی بزرگ هستند تا برخی از احساسات را تجربه کنند. بنابراین فرزند شما می داند که شما مجددا هر دقیقه به دیدن او نخواهید رفت و این یک واقعیت سخت است که باید با آن کنار بیاید.

اولین و شاید سخت ترین چیزی که باید انجام دهید این است که در نهایت آرامش او را ترک کنید. کودکتان را محکم در آغوش بگیرید، به او بگوئید بعد از نهار یا چرت زدن به دنبال او می روید، و سپس رهایش کنید، حتی اگر بشنوید پشت سر شما گریه می کند. (اگر درگیر یک بحران شدید، از یک معلم کمک بخواهید که سر او را با یک فعالیت یا یک بازی گرم کند و یا اینکه به سادگی کنارش بنشینید تا آرام شود و بعد بروید.)

معلمان کارآزموده می گویند: رایج ترین اشتباه والدین این است که یا به عقب برمی گردند و به فرزندشان نگاه می کنند و یا خداحافظیشان را طولانی می کنند که این باعث به گریه افتادن کودک می شود. در عوض، بیرون بروید، اشک خود را پاک کنید و بعد از یک یا دو ساعت برای مطلع شدن از وضعیت فرزندتان با معلمش تماس بگیرید. احتمالا، گزارشی که به شما می دهند این است که فرزند شما پس از رفتن شما، خیلی زود ساکت شده و با دیگر دوستان جدیدش بازی کرده است.

این حتی به شما کمک می کند که از معلم فرزندتان بپرسید فرزند شما در آن روز چه کارهایی را انجام داده است و زمانی که فرزندتان به خانه بازگشت در موردش با او صحبت کنید. (خب، امروز کلاژ ساختی، با دوستت جفری بازی کردی؟) بعضی از والدین نیز هر شب اتفاقاتی را که در روز در مدرسه ی فرزندشان افتاده را به صورت آهنگ و یا داستان در می آورند. برای اهمیت دادن به روال روزانه هر کاری که می توانید انجام دهید ، با این کار به کودک خود کمک می کنید تا آرامش خود را حفظ کند.  

( آیا من باید از لگن کودک استفاده کنم؟ ) کودک پیش دبستانی به طور طبیعی از تغییرات می ترسد و یکی از سخت ترین تغییراتی که با آن مواجه است یادگیری استفاده از یک دستشویی کودک جدید است. تعداد زیادی از پیش دبستانی ها که نیازمند آموزش استفاده از دستشویی کودک (لگن) را دارند، قبل از ثبت نام، آموزش داده می شوند. استفاده از دستشویی کودک جدید می تواند برای شما و فرزند شما استرس آور باشد.

اگر شما در بیم و هراس هستید به این دلیل که مهلت پایان آموزش دستشویی کودک نزدیک است، یک نفس عمیق بکشید. ممکن است زمان این رسیده باشد که بر روی استراتژی خود تجدید نظر کنید. ابتدا با مدرسه تماس بگیرید، مشکل را توضیح دهید و جویا شوید که چرا اینقدر این آموزش برایتان سخت است. شما ممکن است دریابید که مدرسه باز است تا این مشکلات را رسیدگی کند و درخواست مشکل فرزند شما یکی از آن مشکلات باشد.

این مقاله ادامه دارد...

قسمت اول این مقاله

قسمت دوم این مقاله

قسمت چهارم این مقاله

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا