چرا کودکان پیش دبستانی از کلاس می ترسند و برای مقابله با آن چه باید کرد قسمت چهارم

دسته: مقالات اموزشی تاریخ: 1397-07-14 دیدگاه: 0 بازدید: 167

چرا کودکان پیش دبستانی از کلاس می ترسند و برای مقابله با آن چه باید کرد قسمت چهارم

کارشناسان می گویند این ایده ی خوبی نیست که در یک مدت زمان مطلق به کودکی که آمادگی ندارد با فشار بخواهیم به او آموزش دستشویی کودک بدهیم. اگر نگهداری مدرسه از کودک شما خوب باشد و فرزند شما واقعاً آمادگی نداشته باشد، ممکن است لازم باشد فرزندتان را برای مدت طولانی تری نگه دارید.

یک راه جایگزین این است که چند روز قبل از شروع مدرسه در زیر پایش یک پد از جنس پنبه قرار دهید، امیدوار باشید بتوانید برای آموزش دادن موفق باشید. بسیاری از پیش دبستانی ها ( اغلب مواقع یا خیلی کم) زمانی که از یکی از هم کلاسی هایش که قبلاً آموزش دیده الهام می گیرد،همه را با خشک ماندن (تمیز ماندن)شگفت زده می کنند.

اگر ترس فرزند شما فقط از همین دستشویی کودک (لگن) باشد، از کادر مدرسه بخواهید دستشویی کودک دیگری برای شما بیاورند. اگر چنین است، همانند آن چیزی که در خانه استفاده می کند را خریداری کنید و به مدرسه اش بدهید.

(من از زمان دایره بستن بدم می آید) این ممکن است به نظر ما سرگرم کننده باشد، اما برای کودک خجالتی یا گوشه گیر، دایره بستن می تواند شکنجه ی خوبی باشد.

مادری که فرزند 3 ساله داشت می گفت : (برای ماه ها ناتاشا می گفت که نمی خواهد به مدرسه برود.) ( در نهایت متوجه شدم که او از زمان دایره بستن متنفر بود. آهنگ ها و داستان ها برایش نا آشنا بود و زمانی که معلمش از او می خواست که صحبت کند وحشت می کرد.)

برای این مورد یک راه حل ساده وجود داشت. معلم اجازه داد که ناتاشا چندین هفته در گوشه ای نشسته بود و هنگامی که روال را یاد گرفت با خوشحالی به بقیه پیوست.

یک راه برای کمک به کودکتان این است که، توجه ویژه به زمان دایره بستن داشته باشید و از قبل آن را تمرین کنید. به عنوان مثال، در راه مدرسه. ممکن است بپرسید: ( امروز چه چیزی را می خواهی به اشتراک بگذاری؟ آیا می خواهی در مورد کاترپیلاری که پیدا کردی صحبت کنی؟)

این مقاله ادامه دارد...

قسمت اول این مقاله

قسمت دوم این مقاله

قسمت سوم این مقاله

قسمت آخر این مقاله

ترجمه شده توسط کودک دانا

دیدگاه خود را بنویسید

بالا